08 januar, 2009

Tilbake til hverdagen

Så er jeg tilbake til hverdagen igjen. Til smeltende snø, is, regn og blåst. Med andre ord; skikkelig vestlandsvær! Har jobbet 4 timer i dag og det var uvant etter over 3 mnd med sykemelding. Men det var SÅ godt å være tilbake på kontoret mitt og blant gode kolleger. De to første ukene skal jeg jobbe 50%. Arm og skulder er fortsatt ikke bra, så det er spennende å se hvordan dette går. Var veldig optimistisk da jeg dro sørover, men resultatet av oppholdet er ikke så godt som ønsket. Sist vinter kom jeg fra Gran Canaria som et nytt menneske og jobbet uten smerter i hele 5 måneder. Fysioterapi og bassengtrening har ikke hjulpet like godt denne gangen, så muligens er operasjon eneste utvei for bedring. For jeg akter ikke å gi meg i arbeidslivet ennå! Forventingene til disse 4 ukene var kanskje litt for store og akkurat nå føles det litt bittert når jeg tenker på hva et slikt opphold koster. Uansett; jeg har vært uten leddsmerter i varmen og det har vært deilig. Jeg har også hatt det koselig og veldig sosialt. Truffet mange hyggelige mennesker og fått nye venner.
.
Det var utrolig godt å komme tilbake til sengen min, har savnet denne noe infernalsk i 4 uker. En deilig følelse å krype under dynen i går kveld etter 10 timer på reisefot. Heldigvis hadde yngste sønn varmet opp huset. Med 25-30 grader i temperaturforskjell fra Mogan til Tomrefjord, blir man jo litt frostig. Siste halvtime av flyturen kretset vi over Molde i snøkave og iskald flycabin. Resultatet kom i løpet av natten; hoste og rennende nese! Heldigvis ikke dødelig og i aller høyeste grad forbigående...
Det var også deilig å sette seg i godstolen igjen. Etter 4 uker med plaststoler og enkle kurvstoler, så var det en nytelse å plassere kroppen i denne stolen. Dette er forresten "arbeidsplassen" min hjemme. Med laptoppen på fanget skriver jeg i bloggen og holder kontakt med alle mine venner i cyberspace.
Jeg takker for alle koselige kommentarer de siste 4 ukene. Bloggingen på Gran Canaria ble ikke helt som planlagt, men jeg lover å komme med mange innlegg og mange bilder i tiden framover.
.
Nå er det på tide å gå gjennom 4 ukers post, lese julekort og julebrev. Lokalaviser må også leses. For ikke å snakke om alle mailer som skal leses og besvares!

2 kommentarer:

RogMan sa...

Tråkit att det inte blivit lika bra resultat som förra året. Det låter som om du skulle behöva bo på GC för å slippa värk. Jag har tom sökt jobb men fick inget.
Ha de gott

Anne-Berit sa...

Hei,og velkommen heim til gamlelandet igjen.Det var jo veldig synd at du ikke fikk den hjelp av turen som du ønsket,men det er jo ikke noe å gjøre med det.Gleder meg til du legger ut bilder fra turen.Ha ei fin helg.Klem.