29 januar, 2009

Drømmehotellet

Hotel Cordial Mogan Playa er et vakkert hotell som sto ferdig i 2004.
Hotellet er bygd i kanarisk stil.
Ca 500 meter fra stranden og sentrum i rolige omgivelser.
Nedenstående bilde er hentet fra hotellets nettside som du finner her.
Både Star Tour, Apollo og VING har Cordial Mogan Playa på vinterprogrammet.
VING presenterer forresten beliggenheten feil på sine nettsider:
"Stort, vakkert hotell i rolige omgivelser høyt oppe i skråningen i Puerto de Mogán."
Det er såvisst ikke høyt oppe i skråningen!
På en flat, bred og bilfri promenade spaserer du i rolige omgivelser til og fra sentrum.
Vis-a-vis Cordial ligger shoppingsenteret Mogan Plaza.
Dette kan foreløpig ikke sammenlignes med shoppingsenter i Puerto Rico og Playa del Ingles.
Foreløpig kun noen få butikker, barer og restauranter. Men hvem vet hva fremtiden bringer? Selv om jeg bodde enkelt og billig i Puerto de Mogan, opplevde jeg også litt luksus.
Hadde venner som bodde på Cordial Mogan Playa og var ofte på besøk på hotellet.
Her er resepsjonsbygningen fotografert fra en balkong.
Resepsjonsbygningen fotografert fra kystveien (gjennom bussvindu).En utrolig vakker resepsjonsbygning med mange detaljer.
Elegant julepyntet inngangsparti og resepsjon.
Hotellet består av mange bygninger og har vakre hageanlegg rundt bygningene.
2 store og flotte oppvarmede bassengområder, begge ca 600 m2.

I en uke før jul hadde jeg selskap av danske Lykke som bodde på Cordial.
Vi møttes første gang høsten 1995 på Costa del Sol og har siden dengang hatt sporadisk kontakt.
Damen er blitt 77 år, men sprek som en ungjente!
En dag spiste vi lunsj på hennes terrasse og gikk deretter til "sandstranden" ved bassenget.Om jeg vinner i Lotto eller Extra blir det nok Cordial Mogan Playa for meg neste gang.
Dette hotellet er ikke billig og enkeltromstillegg koster "hatten av deg".
Men jeg skulle ikke fått store problem med å venne meg til de vakre omgivelsene!
Delikate og komfortable rom, rent overalt og en rolig atmosfære.
.
Se video fra Hotel Cordial Mogan Playa her.

Cordial Mogan Playa kan anbefales!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, de fiskeflisene på fortauet husker jeg! Synes de var stilige.. :)

Jeg merket meg ikke særlig ved det hotellet, men jeg sier som deg; la oss vinne i Lotto, så møtes vi der! ;)

Så fine de sammensatte bildene er.. er det Picasa?

Synnøve. sa...

Hei der.
Tusen takk for kommentaren hos meg. Det er alltid kjekt med nye besökere.
Ja, eg har mine rötter på sunnmøre, da mamma kommer fra Søvika. (Haram).
Vi budde i Sykkylven før vi flytta ned hit til Hedmark. Trives da godt og det er litt nermere hjem til Norrkøping der mamma bur. Men eg savner sunnmøre og verldens vakkreste by :D
Savner naturn og duften av tang og tare. Savner fjellene, ja til og med måsen som skriker så in i granskaugen om våren når dem ligger på egg.
Da er det godt å ha bloggvenner som kan vise meg litt bilder fra den nydeligste plassen på jord.Sunnmøre.


Han mesterkokken, visst er han fra Sykkylven?

Eg kjem tilbake. Vær så sikker.
Klems Synne.

Unknown sa...

Geir Skeie er fra Fitjar i Hordaland. Har revidert innlegget.