27 januar, 2009

Jule- og nyttårsmat i varmere strøk

8 av de siste 11 årene har jeg tilbragt julaften på Kanariøyene. Noen har med seg pinnekjøtt eller ribbe når de drar sydover, jeg har ALDRI gjort det! Det er som å ta med fisk når man reiser til Lofoten…
.
Årets julemiddag på El Capuchino ble ikke som forventet, derfor hadde jeg store forventninger til middag på årets siste dag. Nyttårsaften var jeg nemlig i Puerto Rico hos venner og vi skulle spise middag på min stamrestaurant La Cabaña.
.
”Same procedure as every year”: Filet Mignon con dos salsas.
.
Jeg ble IKKE skuffet!
Baconsurret svinefilet, kanaripoterer, bakt tomat, grønnsaker og 2 sauser (bearnaise og champignon). Perfekt rødvin og vann til et perfekt måltid som ble avsluttet av en perfekt carajillo.




Bearnaise'en var faktisk også god!

Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

mmmmm.. minner meg om biffen jeg spiste der også.. vet ikke helt om det var samme restaurant, men de er i nærheten av hverandre!

Jeg fikk vann i munnen nå, men nå er det leggetid!

MÅ ikke friste meg sånn!