24 april, 2009

Reklame

Reklame (av latinske reclamare for "å rope igjen og igjen") betegner kommersielle budskap for å gjøre et produkt, et varemerke eller en tjeneste kjent for potensielle kunder.
Enkelte steder på Gran Canaria reklameres det mye for å tekkes nordmenn. Spesielt i Puerto Rico og Arguineguin (Mini-Norge) ser man mange norske "spor". I Puerto Rico er det forresten en plage å gå rundt med "innkastere" på de fleste butikker og restauranter.

Jeg liker bedre reklamen som vises på bildet under.

I Puerto de Mogan finnes stort sett spansk reklame og jeg har tilgode å bli kastet inn noe sted.

(For informasjon har jeg heller aldri blitt kastet UT. Verken i Mogan eller andre steder!)

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Jeg synes reklame er noe herk.
Har frasagt meg både pr. post og telefon. Og sånne reklameplakater går det jo an å overse.....
Ha en finfin dag!

Unknown sa...

Reklame via post og telefon kan man stoppe og dermed unngå. Reklame (skilt) i forbindelse med butikker og restauranter får man jo bare ta med på veien, eller som du sier overse.

Det var i grunnen ikke det som var poenget mitt. Det var den norske reklamen overalt, i Spania!

I min del av landet ferier veldig mange hollendere og tyskere, men butikkene har likevel ikke plakater/skilt på deres språk...

Anne sa...

Morsomt innlegg, og fant den slik morsom en i Oslo denne uka jeg også, men sitter og motiverer med om den skal legges ut på bloggen da den er VELDIG på kanten.