27 april, 2009

Mandagstema - Kreativ

 Ukens tema er KREATIV og da kommer jeg ikke utenom min gode venninne Solveig.
Hun er kreativ og er flink med ALT i håndarbeid; strikking, broderi, hekling og quilting.
I 1996 gikk hun til topps i en heklekonkurranse i bladet Familien med dette arbeidet. Premien var intet mindre enn nytt Norema Eik Bue kjøkken til en verdi av 50.000 kroner.
Vel fortjent!
Jeg lar dette flotte veggteppet representere alle gavene jeg har fått gjennom årene.
Hun designer mønstre selv og lager fantastiske quiltearbeid.

Flere tolkninger av mandagstema KREATIV finner du her.

24 kommentarer:

Cathrin sa...

For en fantastisk flink venninne du har, og så koselig at du skriver om henne i innlegget ditt. Med de arbeidene hun lager fortjener hun virkelig rosen du gir henne. Synes arbeidene hun vant konkurransen med var nydelige! :O) Heldig du er som har en så flink venninne som i tillegg gir deg noe av det hun lager!

Hege sa...

Venninnen din er veldig flink! Jeg måtte se to ganger på navnet hennes, for jeg snakket nettopp med min søster om ei som heter Solveig som er veldig flink til å quilte. :)

Ha ei fin uke!

Vibeke sa...

Det må man sige, det er virkelig en kreativ veninde du har, hvor er det flot!
Kærligst
Vibeke

Anonym sa...

Tenk å være så flink til så mye! Heldige du som har ei så kreativ venninne:o) Fin uke til deg!

Lone sa...

Din veninde har virkelig fortjent sin flotte præmie. Det er nogle meget smukke håndarbejder, hun laver :-)

@afjo72 sa...

Wow, dette var skikkelig kreativt ja!! Og heldige deg som kjenner ei slik dame :o)

Ha en fin uke!

Hobbygåsa sa...

Så nydelig teppe! Ja du har tydeligvis en kreativ venninne, og så heldig du er som får slike gaver. Ha en fin uke!

LiBeReJo sa...

FLOTT LØSNING!
vakkert

Ruth Synøve sa...

Utrolig flotte arbeider. Heklearbeidet var aldeles nydelig. Quilteteppet. En meget kreativ dame, og meget generøst av deg å hedre henne slik. :) Ha en strålende dag.

Malys krok sa...

Det fra Familien husker jeg. Var så imponert over de flotte svanene. Veldig KREATIV hun! Nydelig det teppet også. Tusen takk for kommentaren! Fra Margit.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Utrolig flink venninna di er! :)

Unknown sa...

Så koseleg at du dedikerar det kreative tema til venninna di:0)
Nydelege arbeis ho har laga, og den heklekonkurransen hadde verkeleg ein velfortjent vinnar!!
Fortsatt fin mandag

Anne sa...

Som jeg beundrer slike fingernemme folk!!

Ha en fin fin ettermiddag.

Brit. (lille meg) sa...

Så flink og kreativ din venninne er! Du kan være stolt av å ha en slik venn! Så fint det var det hun fikk premie for, men det var også det teppet du fikk! Heldige du!
Flott bidrag til ukens tema!
Ha ei god uke!:)

Ramme Alvor sa...

Det er kjekt med slike krative venner. Eg har ei tante sm er slik, kan alt og gjer alt. Det er berre å setje seg ned og vere imponert :)
Flott innlegg!

britt

Vanja sa...

Flott tolket:-) Kreativ og flink venninne du har som lager så nydelig håndarbeide.
Takk for kommentar hos meg, klem Vanja

Anonym sa...

Du store min - det er noen som har fått all kreativiteten! Virkelig flott det venninnen din har laget - helt fenomenalt! Tenk å vinne et kjøkken til 50.000! Flott tolkning! Ha en fin kveld!

Nettan sa...

Väldigt kreativ väninna du har.
Mycket fint du visar!

Ha det så gott // Nettan

Donald sa...

Sikken en dejlig præmie! Et køkken skal være et rart sted at være, og jeg tror at man kan komme langt med 50000 kr.

Anonym sa...

Dette var flotte håndarbeider! Hvilken gave i livet å bli så kreativ. Hils din venninne at jeg er imponert.

Hilsen Netti

sammen på veien sa...

En virkelig kreativ venninne du har. Kjempeflott!!!

Må du ha en veldig god dag:)

Melusine sa...

Det må sannelig sies å være kreativ, vel fortjent premie for nydelig arbeid!
Så flott å lage et slikt fint innlegg om sin venninne :)
Takk for fin kommentar hos meg, ja, det er herlig med kreative familiemedlemmer (og venninner).

Unknown sa...

takk for kommentar hos meg;)

så mye fint! og må være vedlig gøy og inspirerende å komme til tops i en sånn konkurranse!!

ha en herlig dag!

Marten sa...

Virkelig kreativ venninne du har! Det er gøy å se slike flotte arbeider!