29 april, 2009

Det spirer og gror...

Jeg har ingen hage å skryte av, interessen for hagearbeid forsvant for mange år siden.
Imidlertid liker jeg å se vakre hager, både i virkeligheten og på bilder.

Liker du hagebilder anbefaler jeg bloggen Monicas Hage.

I mangel av blomsterbed med vårtegn, nyter jeg trær og busker rundt huset mitt.
Et plommetre i full blomst...
Busker med rips- og stikkelsbær, de er blitt grønne og har bittesmå kart.
Min favoritt siden barndommen; engkarse. Den pryder gresset som ennå ikke er slått.
Morelltre i blomst er vakkert mot blå himmel.
Med så mange vårtegn rundt meg burde jeg gledet meg over utearbeidet, men jeg sliter i stedet med dårlig skulder og dårlig samvittighet. Tenk om jeg hadde hatt en gartner i en skuff? Og en snekker... Gjerne en høy kommode med mange skuffer!
Ønsker alle med grønne fingre en fin tid framover!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så mange flotte blomster! Denne vakre årstiden går så altfor fort!!
Jeg er heller ikke hagegal, men jeg liker,som deg, å se vakre hager.
Tusen takk for hyggelig kommentar, og takk for omregningstabellen! Den skal jeg lagre under favoritter, så er den lett å finne.
Ha en fortsatt fin dag! Her skinner
sola, men jeg er inne og ordner istand til et møte som skal være hos meg i kveld.

Eva sa...

Flotte bilder og du har satt dem så fint sammen. Gleder meg til trærne kommer i blomst her ute, jeg skal stå klar meg macroobjektivet og forhåpentligvis få noen blinkskudd. Foreløpig ser det ut til at Forsythiaen er på god vei, det er nesten så det har eksplodert ute de siste dagene og det er herlig :)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så nydeleg det bløme hjå deg.
Morelltre og plommetre er så nydeleg i blom.
Skulle ønskje det var eg som hadde så mykje flott i hagen min:)
Ha ein fin kveld.
Smil H

Tante Grønn sa...

Kjempefine bilder! Hvem trenger blomsterbed når man har så mange flotte busker og trær som blomstrer og gir bær?
Selv har jeg ikke hage, så jeg har kun sådd for vinduskarmen. Gleder meg til egenproduserte urter og cherrytomater :)

M.E.V. foto sa...

Flotte bilder da, og det morelletreet skulle jeg gjerne hatt;) Storkoser meg i hagen jeg for tiden. Det eksploderer omtrent i hagen pga. varmen:) En herlig tid! Takk for reklamen:D

Synnøve. sa...

Du mener ikke at dem blomstrer NÅ?
Her er det ikke komt så langt.
Uanset så er det flotte bilder.
Sier natta nå.
Klems Synne.