11 april, 2009

Barndommens påskeminner

4 PÅSKEFERIER - GODE BARNDOMSMINNER
1959-1960-1961 AURE PENSJONAT - SYKKYLVEN
  (Bildet over er lånt fra Sykkylven Slektsforum sitt webgalleri)
5-7 FAMILIER PÅ 5 DAGERS PÅSKETUR


MED PRESSEFOTOGRAF I PÅSKEGJENGEN BLE GODE MINNER DOKUMENTERT
 (Bjarne Skarbøvik)


UTFLUKTER TIL STRANDAFJELLET



PÅSKEN 1959 MISTET VÅR HILLMAN MINX 37-MOD. VENSTRE BAKHJUL I VELLEDALEN
HJULET BLE FUNNET I ELVEN!


RAST I BRUNSTADDALEN OG PÅ STRANDAFJELLET


SKIRENN FOR ALLE BARNA PÅ STRANDAFJELLET


FEST MED PREMIEUTDELING PÅSKEAFTEN
FINNER DERE MEG?

 
1962 - STRAUMGJERDE PENSJONAT
SISTE ÅR PÅSKEGJENGEN VAR SAMLET

(Bildet over er lånt fra Sykkylven Slektsforum sitt webgalleri)
 Gode barndomsminner!


4 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Kjempekoselige bilder fra din barndom,Randi,og så har du diplomene også,artig at du har gjemt på dem.
Fine bilder fra Nyhamn i innlegget under.
Så du liker heller ikke å løpe etter snøen på fjellet i påsken.Liker meg best i byen eller ved sjøen i påsken jeg.
Ha det kos!

Synnøve. sa...

Hei der.
Nå har eg lest og kikket på bildene.
Gjett om eg fölte meg hjemme.
Siste plassen vi bodde på i Sykkylven var mitt i centrum.
I huset vårt var det dagligvarebutikk för i tiden. Nå er der pizzeria og garnbutikk.
Aure pensjonat finnes ikke mere.
Når vi flytta til Sykkylven så hette det Sykkylven hotell.
Men nå er ikke det heller der. Nå blir ute på Aursneset vid ferjekaia. Der har du hotell idag.
Skal klikke meg in på din link å se om eg finner flere bilder.
Tusen takk for det fine innlegget.
Ha nå en fortsatt go påske.
Klems fra en trött og sliten Synne.

Ute og gått i over 2 timer i fineväret.

Unknown sa...

Hei Synne

Tenkte meg at du ville like dette innlegget ;-)

Emma Aure som eide Aure Pensjonat da vi var der (1959-1961) solgte etter vi var der og reiste til Amerika (tror jeg). Påsken 1962 var det blitt Sykkylven Hotell med nye eiere og påbygging. Derfor ble det Straumgjerde den påsken. Det var så lite at kun voksne og de minste barna fikk bo der. Vi eldste jentene bodde på et stort rom i eierens privathus like ved. Gjett om det var spennende? 12 år og mange kjekke "sykkjylvsguta"...

Emma Aure var et fantastisk menneske. Da vi var der på påskeferie hadde vi hele pensjonatet for oss selv, ingen andre gjester. Emma lot mødrene få totalt husmorferie og ordnet alt for at vi skulle trives.

Kjempegode minner!

Siden midt på 60-tallet har jeg kun kjørt gjennom kommunen. Synd, men slik er det.

Anne sa...

Kjempeartig innlegg da gitt, lkte de bildene så kjempegodt!! og sitter her og ler litt for meg selv, moten og utstyret du :-)))
Snart er det vel på tur inn igjen skal du se...

Har aner fra disse kanter du da kanskje?? hvem skulle tro det...

Flott påskeaften videre til deg.
her er alle mann mette og fornøyde. Varmt har vi hatt i dag ogs, nydelig vær, men nå så jeg noen regndråper ute du...

klem herfra