06 november, 2008

Macarena

I går skrev jeg om "syden" og jeg har feriert mange steder som kommer under denne benevnelsen. Sommeren 1996 var jeg i Palma Nova på Mallorca. I fem dager hadde GM-TV (engelsk kanal) direktesendinger fra vårt hotell med mye underholdning. For de engelske var det nok mange kjendiser, mens vi nordmenn var ukjent med de fleste artistnavnene.


Inntil den siste dagen for TV-sendingen. Gjett hvem som dukket opp? Los Del Rio! Alle husker vel ”Macarena” som gikk som en farsott over Europa sommeren 1996? Alle sang og danset til "Macarena". Før 1997 var omme hadde singelen solgt i over 11 millioner eksemplar. På hotellets terrasse brukte jeg mine sunnmørske albuer og banet meg vei sammen med journalister fra Europas aviser og magasiner. (Ja, det er meg med solbriller.) Alle ville ha noe ”å skrive hjem om”…



Har du en spesiell opplevelse med ”Macarena”?

Skriv en kommentar!

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Kjempekoslig lesing Randi :))