24 desember, 2012

¡Feliz Navidad!

Min julehilsen til dere kommer også i år fra Gran Canaria.

Dette er ikke min første jul i et "fremmed" land. I år tilbringer jeg julen på Kanariøyene for 13.gang siden 1997 og det er min 5. juleferie i mitt vinterparadis Puerto de Mogán.

Noen vil ikke kalle dette julefeiring, men selve feiringen er heller ikke høyt prioritert hos meg.  Jeg nyter god lokal mat og drikke, nyter varmen og skal treffe to gode venninner. Tradisjonell norsk julefeiring, med norsk julemat, savner jeg ikke i det hele tatt. Blå himmel, svaiende palmer og blomstring er å foretrekke, både for kropp og sjel.


Jeg føler meg priviligert som kan ta pause fra den norske vinteren. Å få oppleve dette er nesten som en drøm. Å få sitte lettkledd under en palme med nisselue...


Likeså se den vakre blomstringen i desember måned.



Nå tennes tusen julelys,
det stråler rundt var jord
og himlens stjerner blinker ned
til liten og til stor.

Til hvert et fattig hjerte send
et lysstreif ifra sky
så finner det den rette vei,
og det blir jul på ny.

På kveldstid tennes julelysene overalt i mitt paradis.  Ingen krok står mørk.







Denne gangen skal jeg være på "holmen" til 12.januar og det blir ikke stort med blogging før jeg kommer hjem. I mellomtiden kan dere lytte til den julesangen som blir spilt overalt her nede:



Jeg ønsker alle mine lesere en riktig koselig julefeiring!


5 kommentarer:

Birthe sa...

Blå himmel, svaiende palmer og blomstring...ja, det høres herlig ut med jul på Gran Canaria!

God Jul i varmen :)

Anita Ness sa...

Herlige bilder Randi! jeg har sagt det flere ganger allerede til deg, men gjentar på spansk: Feliz Navidad.:)

Anita Ness sa...

Hei Randi! Fra vårt bloggtreff: http://artemisiasverden.blogspot.no/2012/12/bloggtreff-pa-gran-canaria.html#more

Ha en fin dag.:)

Unknown sa...

Så herlig å lese og se bilder fra våre bloggtreff Anita!

Anne sa...

Good Juuul Randi, enn hvor i verden du er må en ønske deg det :-)

Du gjør det eneste rette, julestemning kommer innenfra, og du har dagslys og varme. Her er jo mørkt som i en sekk, selv om sola har snudd, og i skrivende stund -12 grader, men :-/ det er meldt en masse snø fremover. Kos deg, og nyt livet kjære venn :-)