03 juli, 2014

MRK

er forkortelse for Møre og Romsdal Kunstsenter. MRK ligger i det nye kulturhuset Plassen, som jeg skrev om i forrige uke.

Da jeg var innom MRK var det sommerutstilling der og jeg vil gjerne vise noe av det som gledet mitt øye der. Det var da jeg så plakaten i sentrumsgatene bestemte meg for å besøke MRK. Jeg elsker måker!


Møre og Romsdal Kunstsenter (MRK) ligger i 3.etasje i kulturhuset Plassen og har en overlyssal på om lag 140 kvadratmeter til sine utstillinger. MRK hadde invitert medlemmene i BKMR (Bildende kunstnere i Møre og Romsdal) og NK Midt-Norge (Norske kunsthåndverkere) til å bidra med sine verk til sommerutstillingen. Totalt var 30 verk utstilt og jeg presenterer et lite utvalg av det jeg likte best.


Og her er bildet "mitt", dvs det er det jeg falt pladask for. Tittelen er "Måkejag" av Ingvar Outzen.  Dette kunne jeg gjerne tatt med meg hjem. Men jeg har jo ikke veggplass, så jeg lot det være...
Prisen var forresten kr 14.500.


Hva synes dere om dette kunstverket? Jeg ble stående lenge framfor dette. Dette kom i kategorien "rett i mitt hjerte"! Ble tankefull og fjåg. Tittelen er "Free Falling" og kunstneren er Inga Dalsegg.


"Under Stjernene" av Margrete Ringdal fikk også en plass i mitt hjerte.


Et spennende bilde som også tok tak i meg var "Hjerte dame" av Sylvi Aambø.


Dette er "Fjorden" og "Komposisjon i blått og gult" av Svanhild Gåsøy.


"Barnehode" av Ole Mauseth skulle jeg alltid ha laget plass til hjemme, men prisen passet ikke min lommebok. Vakkert, men kr 13.500 bruker jeg heller i Spania.


Skulle jeg utsmykket et hotell eller lignende, ville jeg gått til innkjøp av "Orbit". Det er Torild Storvik Malmedal som er kunstneren.


Det var også et par andre kunstverk jeg likte godt og vil vise dere. Dessverre har jeg verken tittel eller kunstnernavn. Ikke alt "sekretæren" får med seg...




Program for MRK videre i 2014:
14.07.-16.08.  Festivalutstilling Moldejazz
27.08.-27.09.  Festivalutstilling Bjørnsonfestivalen
09.10.-08.11.  Tore Reisch
13.11.-20.11.  Prosjektuke
27.11.-31.12.  Elin Drougge


Jeg liker å gå på kunstutstillinger, enten det er her hjemme eller når jeg er på ferie.  
Hvordan er det med deg? Er kunst noe du er opptatt av?


1 kommentar:

Turid sa...

Så mye flott! Skjønner godt du ble betatt;)
Ikke alt som passer lommeboken, men artig å se på likevel.

Fortsatt god sommer!
Klem ;)