23 mai, 2009

1.klasse i 1957

Under en liten opprydding i dag fant jeg min gamle matboks fra skoletiden.
Noen som husker disse forhistoriske boksene?
Ja, de ble brukt i "steinalderen"!
Min første skrivebok dukket også opp.
Klipra skole i Ålesund var en liten og trygg skole administrert av Nørvøy skole.
Jeg var SÅ kry når lærerinnen skrev initialene mine i skriveboken!
Rp = Rett & Pent - men jeg tolket det som Randi Pedersen.
Etter 5 stk Rp fikk vi stempel.
Før jul ble det også tegnet litt i skriveboken.
TALLET ER 5
Her ble det bare R, men jeg synes det er pent også - til 1.klassing å være!
Etter 10 Rp fikk vi glansbilde i tillegg til stempel.
Gjett om jeg var stolt?
Artig med litt mimring og jeg lover mer fra "steinalderen".

8 kommentarer:

Anne sa...

Du så morsomt det må være å se igjen!! Har noen få skrivebøker jeg også fra de første åra på skolen, helt kjempe.

Endleig får jeg da til å kommentere igjen jeg også. De siste dagene har vært så utrolig problematisk på nettet at jeg har vært i ferd med å slende denne maskina ut igjennom vinduet flere ganger! Men nå etter å ha funet Firefox er alt en fryd, og slipper til å med de idiotiske små vinduene som dukker opp etter hver en kommentar en skriver.

Jeg har nå kommet med å denne fjesboka .-)) jeg også som du ser, men om jeg greier dette i tillegg til blogging, ha det gjesntår å se, synes i grunn jeg bruker mer enn nok tid forran dette tatstaturet...

Ha en topp lørdag, her skinner sola, og jeg skal plante litt i norn kasser. Og er jeg heldig blir det kanskje en liten fototur i tillegg!!

So long my friend!!

Turid sa...

Å for et herlig mimre-innlegg! Ja jeg må nok også være fra steinalderen, for jeg husker og kjenner igjen! Hihi. Både matboksen og det andre. Har litt liggende jeg også...skal spørre min mor om hun tifelldigvis har matboksen;) Hihi, hun sparer på mye hun også.
Ha en fin helg!

Brit. (lille meg) sa...

Dette var festlig! Jeg har ikke skolebøkene mine, tror jeg.Men minnebøkene har jeg. Artig det også.
Du var en flink elev.
Artig innlegg! Ha ei god helg!;-)

Madame sa...

Jeg elsker at høre om stenalderen, jeg er jo selv et mosefund, der gik i 1. klasse i 1956/57 :o)
Det var sjovt at se, Randi, og minder meget om mine skolebøger fra dengang.

Ha' en dejlig weekend!

Eva sa...

Sannelig forsvant visst kommentaren min i det store intet....prøver igjen.

Jeg begynte nok på skolen på midten av 60-tallet, men kjenner meg godt igjen. Jeg elsket å skrive formskrift og lage border. Heldigvis har min mor tatt var på mange flotte skolebøker som nå ligger trygt forvart på loftet mitt. Artig med et gjensyn en gang i blant.

Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Jorunn Helene sa...

Å slik matboks hadde jeg på skolen også. hi hi. Herlig innlegg om skoletiden, husker også å kry jeg var da frøken satte store røde R,er over hele siden. Koselig mimmreinnlegg, venter på mere fra #Steinalderen" hah det var tider det. Ha en riktig god natt.
hilsen helene
(erta-berta.vgb.).

Synnøve. sa...

Flotte minner.
Når eg gjikk i skulen så fikk vi mat på skolen. Eg gjikk på skole i Sverige. Der får alle lunch.
Mine skoleböker forsvant når det brannt i kjellern hjemme.

Nå önsker eg deg en flott söndag.
Klems Synne.

Inger Lise sa...

Er det ikke morsomt å se på sine gamle skolebøker. Jeg har også gjemt på noen og bligget noen av "utdrag"