18 april, 2010

Taremareby

For mange år siden fant jeg min egen Taremareby.
Kun 15 km unna huset mitt.
De siste årene har jeg ikke vært der så ofte.
Nå har jeg gjenoppdaget stedet ved havet.
Rusling i fjøresteinane gjør godt for kropp og sjel.
Et sted for meditasjon...
(Klikk for større bilder.)
Midfjorden med Midøya og Bløkallen (522 m.o.h.)
Skipsleia mellom Sunnmøre og Romsdal.
"Fram og tilbake. Fram og tilbake.
Kom og bli med oss til Fiskeland!"
.
Her lever nok både Flyndrefanten og Flyndrefrøken Fine.
Om de ikke er tatt til fange i Krabbeslottet...
Krabbe Krølle traff jeg ikke denne dagen.

Like ved min Taremareby har grunneierne bygd en stor gapahuk med terrasse.
Øygardshuken ligger vakkert til i Øygardsbukta.
Like ved grensen mellom Vestnes og Haram kommune.
Skal skrive mer om Øygardsbukta en gang senere.
I dag ville jeg fortelle om min Taremareby.
.
Ha en fin søndag!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Takker for den flotte turen bland tang og tare.
Kan nesten kjenne duften av det salte vannet i bildene dine.
Må ha meg en tur oppover igjen alltså....
Klems i snöväret.
Synnöve.

Anne-Berit sa...

Der har du virkelig flotte plasser til å tilbringe fine stunder.Elsker å rusle i fjæra,så der skulle jeg gjerne vært.
Ha en fin søndag:)

Anne sa...

Å hælle dussan der var det flott du, og jeg fikk jammen lyst til å kjenne lukta av tang her jeg selv sitter!!

Anne Britt sa...

Dette miner meg så veldig om min oppvekst. Jeg vokste opp i fjæra så og si. Hvis moren min ville lete etter meg, kunne hun lete der.