07 april, 2010

Endelig et vårtegn...

Her er fjorårets første vårtegn.

12 kommentarer:

Anne Britt sa...

Ja, og nå er de her igjen!Vi ser så godt disse første vårtegnene. Fantastisk hvordan alt begynner på nytt igjen, synest jeg. Nå går vi en fin tid i møte....

Yvonne sa...

Ooo...såna har jag inte sett här än!! Härligt! :)

Quiltefia sa...

Hei du fant dem tilslutt!! Jeg har også sunget musikalen som du brukte i forrige års vårtegn....Fin tekst!!! Idag følte jeg at det var vår, da jeg kom ut etter jobb!! AnneK:-)

Turid sa...

Nå er våren kommet,
himlen er så blå.
Alle fugler synger,
jeg gjør likeså.

Jeg elsker alle vårtegnene!

Jorunn Helene sa...

Hei Randi,
Ser at du har sett de gule hos deg også. Her kommer visst allt på en gang hos meg, både hestehov, blåveis og gåsunger.
Her jeg bor er det veldig variert, med bar mark i lavlandet og enda noe snø i høyden.
Men fuglene har kommet og synger så herlig vakkert. Endelig Kommer Våren.
Ønsker deg Fine Vårdager.
Klem fra Helene.

Synnøve. sa...

Såg en krokus ute i hagen igår. Det var ett vårtegn for meg.
Men hestehov har eg ikke funnet enda.
Klems.

Anonym sa...

Ja, sånne tegn liker vi - kjempegodt!

BirtH sa...

Det er deilig når det drypper fra taket og snøen forsvinner rundt huset. Vi har hatt utrolig fint påskevær med plussgrader, så jeg kjenner vårfølelsen. Har ikke vært og sett om blåveisen er synlig i bedet på sørsida. Må jammen gjøre det i morgen :-)
Ha en god kveld!

Camilla (Rantis) sa...

ååååh så härligt!!!!
de är vårtecken det!
Ska ut till våran sommarstuga i helgen så jag hoppas att få se nått tecken på att det är vår här med...

Ja, jag minns inte vad katedralen/kyrkan hette i Barcelona, men de e säkert samma som du har besökt..

Hade en skön weekend med våren i Bareclona då man kunde gå omkring i t-shirt och njuta av mat och dryck på en uteservering!

ha en skön och underbar helg!
kram!

M.E.V. foto sa...

Vårtegnene kommer fort nå fremover... God helg:) Klem

Mare Nostrum sa...

Verdens vakreste blomst i noen uker, senere et mislikt ugras... men husk at den også kan være nyttig: "Hestehov er et effektivt bløtgjørende og slimløsende middel, og selv om urten primært brukes til å behandle åndedrettsplager som bronkitt, hoste og astma, kan den også anvendes som gurglevann til å dempe betennelser i munnens slimhinner. Utvortes kan bladene anvendes som omslag ved årebetennelse, leggsår, brannsår, hevelser og ved muskel- og nervesmerter. Behandlingen virker lindrende og helende, noe som nok både skyldes de sårhelende garvestoffene i bladene, og innholdet av sink, et stoff som har vist seg å ha betennelseshemmende effekt".

Strikkebesta sa...

Hola Randi, si quieres una distinción, hay una para ti en mi blogg:)