11 april, 2010

Pangasius

Ovnsbakt søndagsmiddag, lettvint og god:
- Pangafilet
- 1 boks hakket tomat med hvitløk
- Dill
- Persille
Pangasius tilhører malleslekten som med sitt hvite kjøtt er populære matfisker.
Pangasius ligner litt på en hai av utseende og kalles derfor Haimalle.
Pangasius oppdrettes hovedsakelig i Vietnam og er praktisk talt benfri.
Den er hvit og fast i kjøttet, og har ingen utpreget lukt eller smak.
Siden den er så nøytral i smaken, passer den utmerket til marinering eller med annen smakstilsetning under tilberedning.
.
Billig er den også: 5 fileter = 1 kg og koster 46,90.
*

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Det så ihvertfall godt ut;) Men du har ikke fått kjøpt den her, eller...
Nyt våren og klem fra meg;)

Unknown sa...

Jeg vet at den finnes i frysedisken både hos REMA og PRIX. Sikkert flere steder også, men det er der jeg handler. 5 fileter = 1 kg og koster 46/90.

Elin sa...

Pangasius så god ut, du...skal se etter den på Rema neste gang.
Har forresten en utfordring til deg på bloggen min;
sitatstafett startet av Petunia, som jeg tror du er kjent med.
Ha en fin kveld !

Mare Nostrum sa...

Helt riktig Randi, du kan nesten få den til å smake akkurat som det du vil! Her er det umulig å få tak i sei, så om jeg vil lage seibiff, så blir det med panga!

Anne sa...

Sitter her og spiser knekkebrød du, men du dettane så godt ut Randi :-) nesten så en kjenner den gode lukten i nesen jo, knekebrød lukter jo desverre fint lite, men Pangasius fisk??? aldri hørt om??? og hvor finner en disse, neppe i frysedisken på Rema :-(


Kjekk ukestart til deg snuppa, klæm fea mæ.

Anne-Berit sa...

Det så nydelig ut.Har sett at de har den på Rema her også,men har aldri kjøpt av den.Må kanske prøve,med din måte å tilberede den på,det så innmari godt ut.
Ha en fin uke.Klem fra meg:o)

Anonym sa...

Denne vet jeg ikke om jeg har smakt. Nå har jeg kjøpt mange slags fisk og laget til når jeg har vært i utlandet, så kanskje da. Skal se etter denne neste gang jeg er i butikken.
:)