18 april, 2010

Er det jul igjen???

Det snør og det snør.
Og tvers over fjorden er juletreet tent!
(Klikk for større bilder.)
Nei, søren - det er jo april!!!
Og ved kaien på STX Langsten ligger "Skandi Aker".
Skipet er bygd for å utføre operasjoner helt nede på tre tusen meters havdyp!
Tårnet på 63 meter og dekkskrana som løfter 400 tonn.
To miniubåter om bord bidrar til trygge operasjoner i dypet.
"Skandi Aker" kan erstatte mange av de jobbene som borerigger utfører i dag.
Les mer om det avanserte skipet her.
Uansett; det er skikkelig julestemning på disse kanter av landet nå.
Jeg lengter etter VÅR...

7 kommentarer:

Artemisia sa...

Ja, det der så skikkelig ut som et juletre,lol.:)

BirtH sa...

For et imponerende skip!

Du, - våren kommer snart! :-)

Elsa sa...

Julestemning i april - det er mer julestemning i april enn det var i jula. Nå vil vi ha vårstemning, og det med både sol og varme.

Anonym sa...

Dette er jo et superfint julekort, det - men, helt feil tid på året, da - nok snø nå. Mer enn nok! Den blir iallefall ikkel iggende i ukevis denne gangen - ha en fin mandag! Klemmer**

Synnøve. sa...

Det er nesten slik at eg får lyst å ta frem litt julemat igjen når eg ser dine bilder den her gangen.
Men her har eg veranda döra åpen, sols skjin og fögglan syng. Det er 21 pluss i solsteika mot veggen og kaffe smaker extra godt der eg sitter nå...

De skipa der er orntlige båter. Halve slekta mi i Søvika jobber enten på mørenot eller på slippe der så eg har spendert mange timer der når eg var yngre hihi.
Men det fikk man ju ikke da...
Det er godt dem finnes der og kan hjelpe til med all typ av arbeid på sjøen.

Önsker deg en god jul nå da hihi...

Klems Synnøve.

Johanne sa...

Nydelig.
Vi kjørte gjennom der i dag. Altså Ørskogfjellet.
Det var vakkert.
Men nå er vi hjemme igjen.
Jobben til KA kaller.
Inger-Johanne

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Randi
Første gangen jeg er innom bloggen din. Fant den da jeg søkte på "syrintre". Så du hadde noen flotte syrinbusker/trær. Lurte på om du kanskje kan svare meg på et spørsmål vedr. syrin. Vi flyttet inn i et gammelt hus i fjor sommer. Det sto en grissen syrin i hagen. Etter blomstring klippet jeg den ganske mye ned. I dag så jeg at den har kommet med mange rotskudd. Klippet dem ned så langt nedi jorden jeg kom til. Det jeg lurer på er om stammen er død ettersom det ikke er noen skudd på den, eller er det bare litt tidlig, tror du? Jeg bor like utenfor Bergen, men vi har jo hatt en lang og kald vinter i år... Fint om du gir meg en tilbakemelding. Jannicke