11 februar, 2010

Gratulerer til sambygding!

Tenoren Hallvar Djupvik (f.1985) er tildelt Shell Musikkteaterstipend for 2010 og jeg stiller meg i rekken av gratulanter.

Prisen ble delt ut under premierearrangementet for åpningen av Operafestukene i Kristiansund torsdag kveld. Stipendet er på 30.000 kroner .

Hallvar er for tida student ved Operaakedemiet i København, og er også tilknyttet koret ved Den Norske Opera. Han har erfaring innenfor flere musikalske sjangere, men har lagt hovedvekten på klassisk musikk og opera.

Juryen som har bestått av representanter for Operaen i Kristiansund og A/S Norske Shell uttaler at Hallvar har alle ingredienser til å utvikle seg som tenor, og peker også på hans allsidige musikalske talent. Stipendet kan brukes som støtte til en oppsetting under neste års operafestuker.

Shells kulturstipend deles ut til utøvere fra Møre og Romsdal som har potensiale for videreutvikling av sine talent. Stipendet er todelt . Det blir annenhvert år delt ut i henholdsvis Molde under Jazzfestivalen som et jazzstipend, og annenhvert år i Kristiansund som under operafestukene som et musikkteaterstipend. Dette er første gang musikkteaterstipendet deles ut. Jazzstipendet i 2009 gikk til Steinar Raknes fra Midsund. (Kilde: Romsdals Budstikke)
.
Jeg ønsker Hallvar lykke til videre!

5 kommentarer:

K@ri sa...

Jeg stiller meg i rekken av gratulanter!
Den unge mannen er veldig dyktig, og det skal bli kjekt å følge han videre!
Jeg forsøker en middagshvil, men først gikk Lady bananas å forsøkte voldta et gulvteppe, og nå har jeg sånn senestrekk at det bare å gi seg ende over.....
Sender deg mange vakre tanker fra vinteren her *
Og bare en ting: Hvorfor ønsker du deg Canon kamera? Du må prøve det før du kjøper, og så må du holde ett Nikon med de samme kvalitetene etterpå.... Det bør medvirke på valget ditt. Og så kan du titte på pris og finesser. Nei, for all del. Du viser fine bilder som det er, og det kommer du helt sikkert til å fortsette med også, men lov meg at du prøver begge før du kjøper. Jeg kjøpte forresten mitt hos fotografen på Vestnes. Kjempekjekk å handle med. Topp service, og en skikkelig fagmann. Jeg liker ikke alltid netthandel når jeg trenger support, men det er nå litt av meg det da...
Klem igjen*

Elin sa...

Takk for at du la ut denne flotte fremførelsen av " O Helga Natt", av Hallvar .Satt selv på galleriet og bare nytte den og kikket ned på Kåre Gunnar som var sprekkeferdig av stolthet.... ikke noe rart, forresten ! Det er favorittsangen hans som han selv har sunget mange ganger, dog ikke på denne eminente måten.
Gleder oss til å høre han(Hallvar) sammen med Operakoret på Idahall om en måned.
Lykke til med kamerakjøp...(har forresten en Cannon jeg er veldig fornøyd med)

Unknown sa...

Om jeg er i bygda den 13.mars skal jeg nok på Idahall.

Nytt kamera skal prøves og testes! Nikon er lettere, men egentlig er jeg en Canon fotograf. Vi får se hva det blir til...

Synnøve. sa...

For en flott fremföring må eg si.
Han fortjener den prisen.

Kamera ja...
Her har vi canon EOS 400 D.
Kjempefornögd med det. Sparer litt for å få råd å kjöpe den nye canon EOS 500 D.
Får se vad som blir igjen av feriepengen når vi kjöpt ny bil.

Ha ei flott kveld nå.
Klems Synnöve.

Johanne sa...

Nydelig musikk !
Inger-Johanne