17 mars, 2009

Magnetresonanstomografi

Vanskelig ord? Du får klikke på MR så finner du forklaring.

I dag skal jeg på sykehuset for å ta MR av den vonde skulderen min. Gjett om jeg spent på resultatet? Håper de finner ut at det er en kombinasjon av slitasje og impingement, for da kan jeg opereres. Kryss fingrene for meg!!! Jeg vil så gjerne komme meg i full jobb igjen. Var sykemeldt 100% tre måneder i høst og fra nyttår har jeg vært 50% sykemeldt.
.
I hele høst tok jeg fysikalske behandlinger, men skulderen ble aldri helt bra. Mitt 4 ukers opphold på Gran Canaria ved juletider hjalp heller ikke like godt som tidligere år. Dvs jeg hadde større bevegelighet i skulderen og var uten smerter så lenge jeg oppholdt meg i varmen. Varme og fullstendig hvile gjør godt, men det er vanskelig i hverdagen her hjemme. Med en gang bruker høyre arm og skulder, kommer smertene tilbake. Plager meg dag og natt! Jeg kjeder meg hjemme og har problemer med å få dagene til å gå. Savner også jobben, kolleger og kontakt med forretningsforbindelser.
..
I innkallelsen til MR står det at jeg kan ta med egen CD med musikk som jeg kan høre på i løpet av undersøkelsen. Jeg tar med en CD med Aaron Lordson. Når jeg lytter til hans vakre stemme slapper jeg helt av og blir helt "out of space". Så går tiden i trommelen fortere.

Om du vil vite mer om Aaron Lordson finner du bilder og webside mot slutten i dette innlegget.

6 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Jeg krysser fingre og tær for at det blir operasjon.Fin musikk du skal ha med deg.Lykke til:o)

Jorunn Helene sa...

Å håper det går bra for deg, Krysser alt som kan krysses.
Alle gode ønskener fra meg, pluss en Vårlig-klem.
Hilsen helene.

Anonym sa...

Heia Randi :)

Jeg haaper at MR undersoekelsen gikk bra og at de fant ut hva som feiler deg..Haaper at du faar behandling og at du snart er mye bedre :)

Gode varme klemmer fra meg :)

Anonym sa...

håper det gikk bra på MRen!

Klem!

Turid sa...

Håper det gikk bra i dag!
Nydelig musikk!

Jeg hadde kalk i venstre skulder og ble operert for ca 5 år siden! Siden har den vært fin! Håper de finner noe som kan "fikses" hos deg også;)

Synnøve. sa...

Hei Randi.
Håper det går bra på MR röntgen. Eg ska en tur på det og. I april vil dem sjekke nakken min igjen.

For en nydelig musikk...
Nyter og synger med...
Klems Synne.