08 oktober, 2008

Vond skulder

Var hos revmatologen min på Ålesund Sjukehus i dag. Jeg ble ikke ”avskiltet”, men det var ikke langt unna. Kaller det midlertidig ”kjøreforbud”.

Jeg skal nå gjennomgå en utredning for eventuell operasjon i skulderen. Som en start på denne utredningen fikk jeg i dag en kortisonsprøyte i skulderen. Etter legens vurdering har jeg en kombinasjon av AC-artrose (slitasjegikt) i høyre arm/skulder og noe som kalles impingement i høyre skulder. Impingement forklarte han som inneklemte muskler.

Nå skal det bestilles røntgen som kanskje kan gi bedre svar. På ”Fritt Sykehusvalg” fant vi ut at Molde Sjukehus har 1 ukes ventetid til røntgen. Så får tiden vise om nettsiden holder hva den lover.

Hvis ikke røntgen kan gi klart svar, må jeg ta MR og så til utredning hos ortoped. Med andre ord; jeg må smøre meg med tålmodighet…

I morgen skal jeg på jobb og prøve en massasjestol de har på prøve. Det er over 1 år siden jeg foreslo dette for HMS'en. Spennende!



Pain in my shoulder.

Have been to hospital to day for control and evaluation for possible surgery. My doctor is uncertain and can’t make a clear diagnosis so far. He assure me I have AC arthritis and maybe a impingement. Today the doctor give me a cortisone injection (painkiller). Next is X-rays in another hospital, with waiting list. If he still can’t make a diagnosis he will request an MRI. This is a long way to go…

Tomorrow I will try a massage chair my office have for testing. Looking forward to!

Ingen kommentarer: