27 november, 2014

Snart tilbake...

i mitt andre hjemland.  Tirsdag ettermiddag er jeg "on site" igjen!

I løpet av de knappe to ukene jeg har vært hjemme, har jeg fått gjort unna tannlegekontroll og halvårskontroll på sykehuset etter operasjon i 2012. Gledelig nok var begge kontrollene tilfredsstillende!

Kommende fredag reiser jeg østover for å besøke sønnen og tirsdag går reisen videre til Spania igjen.  Selv om jeg koser meg her hjemme i leiligheten, så er ikke klima her noe for kroppen min.  Til tross for at det er vinter i Spania også, er det lengre og lysere dager der. Og høyere dagtemperaturer.  Solen står opp ca kl 08:00 og går ned ca kl 17:40.  Jeg følger alltid med været på eltiempo.es når jeg er hjemme i Norge og dette er varselet for Albir i neste uke. 


Gleder meg til å få denne utsikten igjen.  Dette er fra stuebalkongen i leiligheten jeg leier.


Jeg skal være ute i friluft hver eneste dag!  I mange timer...
Går gjerne strandpromenaden mellom Albir og Altea, langs Middelhavet.
Jeg vil rusle rundt i vakre Altea. På denne tiden av året er det ikke så mange turister i gamlebyen og jeg koser meg i stillheten. Mange av restaurantene stenger i desember og januar, men noen steder er åpent hele året. Det viktigste er at jeg får tatt en kaffe på kirkeplassen før jeg går videre.
Kanskje jeg finner andre turmål også? Jeg er jo ganske nysgjerrig på å utforske nye steder. En ting er sikkert; jeg blir mye ute i friluft! Og jeg skal engasjere meg i "Hjelp oss å hjelpe". I alle fall økonomisk, men forhåpentligvis også praktisk.

Kveldene kommer jeg til å kose meg hjemme. Har mange bilder som ikke er publisert, så det blir nok skrevet nye blogginnlegg.

Hasta la vista!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt😊

//Bertil

Elsa sa...

God tur tilbake til Spania:)