02 november, 2012

Kjære Julenisse

Jeg er litt usikker på hvor du bor. Har rotet vekk adressen siden sist jeg skrev til deg. Har forhørt meg litt om adressen din, men blir veldig i tvil. Noen sier Drøbak, andre sier Tynset eller Nordpolen. Enkelte påstår sågar at du bor i Rovaniemi i Finland...

Derfor er det enklere å skrive ønsket mitt her på bloggen. For du leser vel bloggen min? Det er jo her du finner ut om jeg har vært snill i år! Ikke bry deg om Facebook, der skriver jeg så mye tull...

Jeg er også litt usikker på hvilket språk jeg skal bruke til deg. Men om du ikke forstår norsk, kan du bruke Google Translate. Siden jeg gikk over til Google+ har jeg hatt problemer med "Google Translate Website". Legger inn ny "gadget" og den forsvinner. Du har kanskje en sekretær som er flink i språk? Sekretærer er vanligvis flink med det meste...

Så til mitt ønske: 
I september var jeg på ferie i Tyrkia og der så jeg noe jeg gjerne skulle hatt i stuen min. Som stativ for noen røde- og rosafargede eksemplarer. Tok et par bilder og håper du kan lage arbeidstegninger ut fra dette:


Har flere ting på hjertet når jeg først skriver til deg:

For et par uker siden sendte jeg også et annet ønske til deg. Sendte ønsket via Facebook og er usikker på om du har lest på FB-siden min. Hmm... Jeg skriver jo så mye tull der! Men jeg har et ønske om en bok som ville bli veldig godt mottatt og tatt vare på...

Nå skal du høre:
Det har kommet ut en ny bok om Gran Canaria. Men vær oppmerksom på at jeg starter juleferien tidlig og vil gjerne ha boken i kofferten når jeg reiser. Så denne boken ville jeg sette stor pris på om du kunne levere innen 7.desember.

Biografien "66" om Wenche Myhre virker også veldig interessant. Har jo fulgt henne gjennom ca 50 år uten sikkerhetsnett (som hun selv uttaler).  Så sett denne boken på listen også du!

For en nisse er det vel greit å ha flere punkt på ønskelisten, ikke sant? Noe å velge i.
Du utelukker vel ikke meg, selv om jeg har fylt 62 år? 

Som sagt; jeg har vært snill i år.
Veldig snill...


5 kommentarer:

Berit T sa...

Herlig lesing, dette var koselig :o) Håper du får ønskene dine oppfylt alle sammen, det skulle da ikke være umulig

K@ri sa...

Jammen har du vært snill i år også!
Så DU fortjener alt du ønsker deg. Jeg skal ta deg med i aftenbønnen jeg.... Har bedre tro der enn med julenissen, men tilsammen blir det vel dynamitt :-)
Beklager at jeg ikke har plukket opp din rause utmerkelse enda, men det kommer det kommer!
Nå har jeg for en gangs skyld kost meg med Bit for bit! De karene sang virkelig godt! Og rent!
Resten av kvelden blir det beina høyt, og det er fordi jeg fortjener det! Det syns jeg du også gjør, så da gjør jeg det enkelt: God helg!

Vakre tanker fra K@ri*

Elsa sa...

Der ga du meg en ide. Kanskje jeg også skal sende ønskeliste direkte til julenissen:)
Boken til Wenche Myhre er også en av mine ønskebøker til jul, blandt flere andre.
Det flaskestativet var jammen tøft.
Håper du får ønskene dine oppfyllt.
Ha en fin helg:)

Turid sa...

Herlig Randi!
Tipper du får noe fint av nissen i år;)
Klem;)

Birthe sa...

Den boken om Gran Canaria kunne jeg også godt tenke meg! Høres herlig ut å feire julen på den øyen, og fem uker i strekk...jeg er misunnelig :)