08 februar, 2013

ZOO

Jeg trives ikke i dyrenes verden, men på ZOO Bar & Grill i Puerto de Mogán trives jeg utmerket! Gjør oppmerksom på at websiden som er nevnt for ZOO på bildet under ikke fungerer. Derfor skal jeg prøve å beskrive en av mine stamplasser i Puerto de Mogán så godt jeg kan. Restauranten er ikke vanskelig å finne i sentrum; like ved hovedgaten før du går ned til havnen.



Utenfor ZOO ligger et parkanlegg. Den blå timen nytes med vakker utsikt fra ZOO (mobilfoto).


Om du har vært i Puerto de Mogán har du helt sikkert passert den mest fotograferte restauranten i området. Kanskje har du til og med posert foran ZOO? Bildet under, hvor jeg hilser på en venn, tok Artemisias i desember 2012.


Det er mange år siden jeg var på ZOO for første gang og jeg blir mer fornøyd med restauranten for hvert år som går.  Nyheten det siste året er nytt trekk på stolene.  Tidligere var det dyremønstret trekk, men jeg liker mye bedre det nye trekket.  Bildet under ble tatt i desember 2008.


ZOO er tydelig inspirert av Indonesia, både når det gjelder innredning og farger.






Til og med toalettdørene er i dyrenes tegn.


Restauranten har mange dyr i omgivelsene, men de gir heldigvis ikke lyd fra seg.  Om det hadde vært tilfelle, hadde det blitt litt av et "lurveleven". I desember 2012 hadde alle dyrene pyntet seg til jul.



Også boaslangen ZsarZsar hadde fått julepynt i sine omgivelser!  Denne slangen blir tatt ut av buret om noen vil fotograferes med den rundt halsen.  Men det ville ikke bloggdama!


Jeg sto langt unna buret da jeg tok dette bildet!  Har zoomet inn ZsarZsar og redigert bildet i ettertid.


ZOO treffer jeg ofte min gode venn José.  Han er barnebarn av min mann i Mogán. En ettermiddag sist desember fant vi ut at vi måtte fotograferes sammen. Gjennom venner som har bodd i Mogán har José blitt en sann Norgesvenn og legger ikke skjul på sin lidenskap. Han er en stolt eier av denne T-skjorten. José snakker kun spansk, så når jeg treffer ham får jeg virkelig testet mine språkkunnskaper.


Motivet fikk navnet "Tres Animales en Mogán" (tre dyr i Mogán) og fikk oss en gapskratt. 

  

Men nå; mer om ZOO som restaurant.  De har fått god omtale på TripAdvisor og det er vel fortjent!


Denne ferien spiste jeg ikke middag på ZOO, men lunsj ble inntatt her flere ganger.
Og hva passer vel bedre enn tapas?


En tapastallerken på ZOO er en fryd, både for øyet og ganen!


Canaripoteter med mojo saus, serrano skinke, geitost, kylling, stekt grønn paprika, tunfisk, tomat, salat, oliven, brød og aioli. Alt dette for €10 (under NOK 80). Så mye mat at jeg ikke hadde behov for middag de dagene jeg kjøpte lunsj på ZOO.


Til og med et glass vann er mer fristende på ZOO enn de fleste andre steder!


Husets vin på ZOO er av de bedre og prisene kan man ikke klage på. Prisen på et glass vin har faktisk gått ned fra 2010. Men smaken er like bra, om ikke bedre!


Servitøren Samantha er ei herlig og serviceinnstilt jente! Bildet under ble tatt nyttårsaften.


Som sagt; ZOO har vært en av mine stamplasser i Puerto de Mogán i mange år og den er ikke tatt av listen etter gjentatte besøk under mitt siste opphold i Puerto de Mogán.

Jeg anbefaler et besøk på denne restauranten på det varmeste!

Vil du vite enda mer om ZOO, kan du ta en titt på TripAdvisor. Der finner du mange omtaler fra fornøyde gjester. ZOO Bar & Grill har også egen side på Facebook.

Ingen kommentarer: