13 februar, 2013

Energisk

start på 2013 etter en flott avslutning på 2012.  Det er notert i dagboken min.

Som de fleste vet var jeg i Puerto de Mogán i flere uker rundt juletider. I romjula fikk jeg besøk av en god venninne som bodde hos meg i 6 dager. Vi har reist mye sammen og trives godt i hverandres selskap. Vi har også feiret nyttårsaften sammen i utlandet tidligere.

Sist nyttårsaften spiste vi en utmerket middag på La Linterna, før vi møtte to andre venninner for videre feiring.  I "bargata" var det lite folk. Vi satt på Ferrari og ventet på det nye året.


Og det nye året kom, med et brak.  Eller rettere sagt; mange smell!
Cordial-hotellene hadde fantastiske fyrverkeri som vi bivånet på god avstand.


Fire damer i sin beste alder og selvfølgelig i sitt beste humør. Jeg fotograferer og vi er på torget.
Et nytt år har startet, med blanke ark!


På ZOO deltok vi en stund i festlighetene, både med papphatter og blåseinstrumenter.



Fra torget hørte vi levende musikk som lokket og gikk tilbake dit.


Her var det mye folk og en herlig stemning. Lokalbefolkningen var i overtall, men også mange turister hadde funnet veien hit etter midnatt.  Folk i alle aldre viste stor danseglede. Vi ble revet med av stemningen på torget. Her festes det uten at alkoholen flyter, for dansegleden er større enn tørsten!

Man skal likevel være forsiktig å ta bloggbilder på slike festkvelder og i alle fall ikke gå tett inn på folk man ikke kjenner. Ikke alle liker å bli avbildet! Derfor er disse bildene tatt på avstand og litt dunkle.

 
Ritmo Sureño sørget for musikken. Til slike rytmer  man bare danse!


En smakebit av musikken til Ritmo Sureño får dere her.

Vi danset oss inn i 2013 til eggende rytmer. Musikken stoppet like etter klokken 04, så klokken ble faktisk 05 før bloggdama kom i seng.  Hvilken herlig start på det nye året! Dette ble en nyttårsaften vi kommer til å minnes. Når man omgås positive mennesker og lytter til eggende rytmer, blir energien på topp!

Hvordan var din start på det nye året?


4 kommentarer:

Birgitta Kjellner sa...

Fantastiskt nyårsfirande, Randi!
Du håller stilen minsann!
Härliga bilder.
Kram till dig

Anita Ness sa...

Herlig! Her var det nok gøy.:) Jeg feiret hos min søster med familie- fine forhold i Trondheim, men adskillig kaldere...

Turid sa...

Ser ut som en fantastisk feiring!
Adskillig roligere her, da vi koste oss sammen med mine foreldre den kvelden;)

Klem fra Turid.

Madame sa...

Dejlige billeder, Randi! Det må være skønt at være sydpå ved juletid - det har jeg aldrig prøvet.