10 juni, 2012

Tanker

I går kveld surret mange tanker i hodet mitt.
Kveldene helt alene er de verste.
Likevel foretrekker jeg besøk og telefoner før kvelden kommer.
Blir det for sent, spinner tankene og forstyrrer nattesøvnen.
Jeg får ikke "vasket rent" topplokket før jeg legger meg.
Jeg vil heller kose meg med TV, musikk eller lesestoff før jeg legger meg.

Mottok mange papirer fra Helse Møre og Romsdal i går.
Altfor mange for meg nå...
Til tross for at jeg har vært sekretær og behandlet papir i 45 år, ble dette for mye for meg.
Hodet vil ikke ta inn så mange spørsmål som skal besvares og så mange opplysninger!
I går kveld trengte jeg derfor en avkobling fra tankevirksomheten.
Heldigvis er døren alltid åpen hos gode venner som bor i etasjen under.
Nære venner gjennom over 40 år.
Vi har delt gleder og sorger i alle disse årene.
Jeg fikk en fin kveldsstund hos de.
I solnedgangen.
Med kaffe og Baileys.
Takk!
Takk også for blomsterhilsen.
Da jeg kom hjem hadde jeg fått tilsendt denne sangen fra bror i Oslo. Takk Harald!
Nå har jeg besøke en venninne.
Vi skal gå gjennom papirene fra helsevesenet sammen.
Hva skulle jeg vel gjort uten familie og gode venner?
Ha en fin søndag!

4 kommentarer:

Elsa sa...

Sender deg gode tanker og varme klemmer.

Tovepia sa...

Huff..disse papirene som også er så vanskelige å forstå, lurer på hvem de er skrevet for.
Håper alt går bra med deg, klem;)

Yvonne sa...

Min bloggvän, jag skickar en massa rosor till dig via cyberrymden!! Klart att du ska ha den där utsikten i söder i många, många år framöver! Kramar!

GAWO sa...

Det varmer å ha nære venner som kan være der når en har tunge dager og stunder. Godt en kan hjelpe hverandre. Ønsker alt godt for deg.