14 juni, 2012

Kom sol, kom regn...

Tenk om vi også kunne bli velsignet med litt varme...
Det blir ingen verandakos når gradestokken stopper på 12.
Imidlertid er jeg jevnlig på lufting.
I nabolaget har et nytt byggeprosjekt startet og jeg må følge med på utviklingen.
Kjekt at noe skjer!

Bougainvillea og spansk margeritt trives ikke i denne temperaturen.
Det gjør ikke jeg heller!
Vi er tross alt midt i juni.

Godstolen ute er fortsatt dekorert med ull.
Jeg fryser.
Værgudene må ta litt av skylden.
I tillegg til lav blodprosent.
I morgen skal jeg ta nye blodprøver og er spent på blodprosenten.
Har vært påpasselig med kostholdet og fått i meg mye som er rikt på jern.
Inntil lufttemperatur og blodprosent er på plass, er det ull som teller!
Gårsdagens CT-undersøkelsen av lunger, bukhule og bekken gikk noenlunde greit.
Jeg gruet meg ikke på forhånd og reiste uten følge til sjukehuset.
Lykkeligvis hadde glemt hvor vanskelig det er å få satt inn en kanyle for kontrastvesken.
Å ta blodprøver av meg har i alle år vært litt av en utfordring.
Jeg har "skjult anlegg" og rullende årer.
Etter mange bomskudd i går, måtte de få hjelp fra anestesien.
Endelig fikk de plassert kanylen og undersøkelsen kunne starte.
Heldigvis sto det ikke lenge på, men jeg var ganske ør når jeg skulle opp fra benken.
Etter en halvtimes hvile, ble jeg hentet av en hyggelig taxisjåfør som kjørte meg hjem.
I går kveld fikk jeg besøk av en venninne og i kveld kommer en annen.
Jeg er omgitt av gode mennesker, varme tanker og positivitet.
Det gjør dagene bedre!

5 kommentarer:

K@ri sa...

Her kommer noen Vakre tanker fra meg også :)
Jeg sender deg en pm på FB.

Vakre tanker fra K@ri*

Synnøve. sa...

Ja nå vil vi ha varme alltså... Men vi får ikkje gi opp håpet! Den kjem sier alle, ja det gjör den sikkert...
så bare vent du, snart kan du sitte på verandan din og kose deg igjen, uten ull :))

Godt å höre at det gjekk bra på sjukehuset og at du fekk go hjelp hjem igjen... Ikkje so kjekkt når det er vanskela og ta blodprövar heller...
Men no er det gjort :)

Nå må du kose deg resten av dagen, håper på at varmen kjeme :))
Hilsen Synnöve.

Anne Britt sa...

Håper på sol og varme og friske kropper! Jeg var i Danmark i begynnelsen av uka, det var ikke varmt der heller. Men det må snart komme noen glimt av sommer...

GAWO sa...

Varme tanker fra meg skal du få
:-) Mange!
Skulle så gjerne ha sendt deg litt varme også, men her i kveld i skrivende stund er det bare 6.5 og og deler jeg de på to og sender halvparten opp til deg er jeg redd du fryser enda mer.
:-)

Anonym sa...

Lykke til i tida framover, Randi. Sjøl om du er ei sterk dame, skjønner jeg ting tærer på. Tenker på deg..vil gjøre det framover også....og så vil jeg lese mer i den fantastiske bloggen din..den gjør meg glad! KjØ