21 august, 2010

Turist i Tigerstaden

I dag her jeg vært turist i Tigerstaden.
Vind, men deilig temperatur.
Drømmen om en tur på Operataket gikk i oppfyllelse.
Deretter Holmenkollen, men vi var ikke opp i tårnet.
Over 1 time med kø passer ikke de utålmodige.
Holmenkollen er fortsatt et anleggsområde.
 Vil heller tilbake når alt er ferdig.
 Vi dro videre til Frognerseteren hvor vi spiste lunsj.
Flott utsikt!
 I kveld har det vært grilling på terrassen i deilig kveldssol.
Venner av ungdommene på besøk.
 I morgen blir det familiebesøk.
Operataket kommer jeg tilbake til en dag senere.
God helg!

8 kommentarer:

Tovepia sa...

Har ennå ikke vært på operataket, men det ser flott ut.
Kos deg videre i tigerstaden og klem fra meg;)

Jorunn Helene sa...

Hei Randi.!
Å det var fine bilder, og for en utsikt det må være der oppe på taket.
En tur i tigerstaden kan gi mange fine motiv.
Ha en riktig god Helg.
Klem fra Helene.

Anne sa...

På tur du da :-) i hovedstaden, sol og greier :-) heldig du Randi, her har bare vært grått og regn i dag.

Opera`n ja, flott? har vært der jeg også, og håper du var på do en tur, for DER trivdes nå jeg best, he he stilige fliser, lys og speil da gitt.

Anneklem

Quiltefia sa...

Operataket er flott!! Kos deg!! AnneK:-)

Anne Britt sa...

Jeg får noen assosiasjoner her.... Selv om jeg bor to timers kjøring fra hovedstaden, er jeg der ikke så ofte. Bare når kafégjengen er på tur. Vi er seks venninner som gir hverandre opplevelsesgaver til runde dager.. Da er vi en hel lørdag der inne, med restaurantbesøk avec. Og alltid avslutter vi med et besøk på revy, teater e.l. Så jeg har vært i operaen og sett ballett, og så har jeg ligget på operataket! Det var fordi jeg ble dårlig, men i ettertid er det litt kult å tenke på akkurat det. I midten av september skal vi innover på revy, og i februar skal vi se "Fanny og Aleksander". For de kommer tett 50 og 60 årsdagene en stund... I Besserudtjernet ved gamle Holmenkollen så jeg et mørkhudet menneske (en "neger" sa vi den gangen)for første gang, men det er lenge siden. Det var da jeg badet i tjernet på sommeren, han hadde et veldig fargerikt håndle rundt seg. Og på Frognerseteren jobbet min mor som servitrise før krigen! Nå har jeg tatt opp mye spalteplass, men som sagt, det var disse assosiasjonene...

Unknown sa...

Takk for koselige kommentarer! Anne: Jeg var ikke på do, selv om flisleggersønnen sa jeg måtte gå dit. Jeg var ikke trengt... *Knis*

Evelyn sa...

Hei :)

Ser ut som om dere har hatt en flott tur.. fine bilde fra operataket..

Vi var der selv en tur i sommer vi og det var en fin opplevelse selv om vi var der når det regnet.. lit av et bygg.

Ha en fin mandagskveld :):)

Klem

BirtH sa...

Operaen er flott, både utenpå og inni, synes jeg. Har vært der minst tre-fire ganger, sjøl om jeg bor 140 mil unna. Jeg var også på do, men syntes ikke det rommet var det fineste. :)
Til helga blir det et raskt besøk i Tigerstaden på meg. Bare seminar, ikke tid til noe Operabesøk ;)