12 august, 2010

Desayuno en Palma

Etter togreisen til Palma måtte jeg ha FROKOST.
Hadde ikke spist frokost på hotellet før jeg dro (altfor tidlig for denne dama)
og etter kun 1/2 liter vann, var jeg både sulten og kaffetørst.
Like ved togstasjonen fant vi en kafé med skyggen.
Jeg bestilte en enkel sandwich, men det jeg fikk servert var langt fra enkelt!
Den smakte nydelig og delikat tilberedt med oliven på fatet.
Birgitta er morgenfugl og det ble formiddagskaffe på henne.
Med en deilig croissant som tilbehør.
Café Ses Estaciones ligger like ved både togstasjon og den nye trafikkstasjonen i Palma.
Med utsikt til Plaza España og "folk i farta".
Vi hadde pit stop på Café Ses Estaciones både når vi kom og reiste fra Palma.
Koselig kafé som kan anbefales!

8 kommentarer:

mormonsen sa...

Å, så herlig det ser ut. Jeg synes nesten jeg kan kjenne lukt og smak av kaffe og ferskt bakverk. Og kaffen smaker aller best når man har rukket å bli skikkelig kaffetørst. :)

Anonym sa...

ja den som hadde vært der! sukk.. igjen.. :)

Anne sa...

Jøsses å min, tok et stort kaffekrus og oppdatere seg her inne igjen du!! men allerede tilbake til sydens sol og sommer du Randi :-) og her, hulk hulk er 4 ukers ferie snart over. Tiden har flydd men jeg har hatt toppers dager både i Italia og her hjemme, men hadde glederlig tatt imot 4 nye faktisk...

Kos deg stort videre min venn.

Anonym sa...

Å, æ vil dit! Har enda to uker til gode jeg, da - så muligheten er tilstede. Og den frokosten...mums, den så GOD ut! Klemmer**

Tovepia sa...

Jeg får slik reiselyst når jeg besøker deg, det ser herlig ut;)
Så hyggelig at du ville bli med giborten min;)
Jeg er på østlandet og besøker prinsessa;)
Ha ei riktig god helg og klem fra meg;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Randi
Takk for hilsen i bloggen min, det var koselig. Ser ut til at du og Birgitta har hatt en flott tur. Jeg har vært på Mallorca seks ganger, men siste gang er så langt tilbake som 1995.

Du er i sydenferiebilde-modus og jeg styrer med campingvogn. Vi kjøpte oss vogn i forgårs og jeg er så glad!!! Skal lage et innlegg om den, men har endel som må gjøres først. Ønsker deg en god helg. Klem fra meg

Synnøve. sa...

Godformiddag min venn.
Må först takke for den flotte turen med tåget fra Soller til Palma.
Reiste med tåget når eg var på öya sist. I 1983 hihi, så det er nok på tide med en ny tur trur eg.
Eg er glad i denne öya eg og. Har opplevd så mye fint og kjekt der. Eg er ikke den som ligger på badestrand hele dagane uten liker å se meg runt. Har värt på fabriken der dem lager perlas de majorica, men husker ikke helt i farta hvor den ligger lenger. Men flotte smykker lager dem.
Så har eg värt i Cuevas del Drach noen ganger. Tenk, der skulle eg kunna sitte i mange timer å lytte til musikk. Nede vid den flotte sjöen, se båtene som glir frem over vannet og så musikken.... sier ikke så mye mere om det. Trur du skjönner...

Inser at öya ikke er helt densamme nå som da eg var her. Vi har snakket om å reise dit. Men veit ikke helt hvor vi skal bo...
Når du reiser, reiser du charter?

Må ha meg en kopp kaffe når eg ser bildet på det deilige dere spiste på cafèn...
Kaffe må en ha...

Nå skal eg jammen det forske litt videre på Mallorca og hvor vi skal.
Klem fra Synnöve.

Anne Britt sa...

Tøffe du som er på tur igjen! Godt med sol, tenker jeg. Riktig god tur. At du legger nye opplevelser inn i bloggen din, tviler jeg ikke på.Gleder meg.