27 juni, 2014

Havet

På vei til Molde fant jeg dette motivet.
Vel hjemme fant jeg sitatet fra Henrik Ibsen og lekte meg litt i Picasa.
Sommeren 1865 oppholdt Suzannah og Henrik Ibsen seg i Molde.
Så det er en link mellom bilde og tekst.
Det er også en link mellom tekst og bloggdama.
Jeg kunne aldri bodd meg et sted jeg ikke kunne se havet.


Jeg kommer ikke til å bli premiert for å være ivrig blogger, men det er heller ikke min intensjon.
Bloggingen er et resultat av skrivelyst og overskudd av energi. Begge deler har vært totalt fraværende i en hektisk tid og jeg har heller ikke vært i bloggmodus. Om noen dager kommer jeg imidlertid med et nytt blogginnlegg med bilder fra Molde.

Ønsker mine lesere en riktig god helg og velkommen tilbake på bloggbesøk!



3 kommentarer:

Anne Britt sa...

Jeg trodde også jeg ikke kunne leve uten havet, men nå trives jeg her hvor skogen og kornåkeren er nærmeste nabo- og så bekken! "Jag trivs bästi öppna landskap"- fjell, sjø og åpent lende ellers gjør meg fri. Men å sitte ved et vann, en fjord, en sjø gjør noe med meg, og aldri føler jeg omgivelsene mer intense enn når jeg er i mitt barndoms landskap. Her jeg bor, er det lett å komme til fjorden og de vakre innsjøene. Bare synet av vann gjør meg rolig. og nå gleder jeg meg til Moldebildene dine...

Scrappelise sa...

Er så enig i det du sier om overskudd og bloggemodus. Jeg føler at hvis ikke energien er der så er blogging det første som blir nedprioritert. Men allikevel kan jeg ha glede av å surfe rundt og besøke andres blogger (kommenterer desverre altfor lite) Og jeg GLEDES ved mange gode bilder og innlegg her hos deg. Havet er tiltrekkende også for ei fra åkrene i Ringsaker. Vårt ordspråk er "Samma å je er hen i væla, bære je ser Mjøsa" Og heldigvis har jeg Mjøsutsikt, takk og pris! ha en fin dag og stor klem fra Anne Lise

Anita Ness sa...

Molde omkrasnet av de vakre fjellene er da bare nydelig. God helg Randi.:)