07 desember, 2013

Stad i ljus...

Husker dere sangen som Tommy Körberg sang på slutten av 80-tallet?
Stad i ljus...
I natt kom sangen deisende inn i hodet mitt igjen!
Årsaken var et meget spesielt lys over Molde by.
Tåke som ble opplyst.
Fasinerende tåke.
Bevegelig tåke.
Nesten som når nordlyset danser over himmelen.
Jeg måtte kle på meg og ta kamera med ut på balkongen.
Midt på natten!
Lyset og fargene er ekte.
Disse bildene er ikke redigert i noe fotoprogram.










Jeg fikk en nydelig stund på balkongen og i dag fant jeg sangen på YouTube.



Py Bäckman har skrevet både tekst og melodi. 
Teksten til denne sangen har jeg i grunnen ikke hørt så nøye på.
Før i dag. Og jeg likte faktisk det jeg hørte!

Min resa var mot solen, långt bortom alla slutna rum,
Där allting är oändligt, och alla gränser har förevigt suddats ut.
Jag ville se miraklet, och höra ord som föder liv,
Bli buren av en styrka, som bara växer när jag anat mitt motiv.
Stad i ljus, i ett land utan namn,
Ge mig liv, där allting föds på nytt.
Och så när allt förändrats, när tiden inte längre finns,
Så ser jag oss tillsammans, och då är resan slut,
Det enda som vi minns.

Stad i ljus, i ett land utan namn,
Ge mig liv, där allting föds på nytt.




4 kommentarer:

Elsa sa...

For noen flotte bilder.

Yvonne sa...

Oj, så fint! Vilken tur att du gick ut och fotade!!!

Bjørg sa...

Vakre biler fra Molde. Skjønner at du ville fange dette lyset.

hobbystua sa...

Hei Randi:-) Nå er det en stund siden jeg var innom her hos deg,men tankene mine streifet meg at du snart drar sydover igjen. Så jeg vil jo ikke glemme og ønske deg en herlig jul og et godt nytt år i andre breddegrader:-)Er noen fantastiske bilder du har fanget opp på himmelen,er jo så en nesten blir salig når en får oppleve slikt.Vi hadde tenkt og ta julen i syden selv,men var nok for sent ute med og bestille,så ingen plass for oss. Men vi får ta en tur utover våren igjen. Må du ha en flott ferie og jeg skal tenke på deg. Juleklem fra Marianne.-))