Jeg skulle gjerne hatt en prat med disse to karene, men tar det via bloggen.
(Bilde lånt fra VG.)
I går viste nyhetssendingene bilder fra UDs krisestab.
Et telefonnummer for pårørende sto på TV-skjermen hele dagen.
Det tok meg over 1 time å få svar på det oppgitte nummeret.
Veldig lenge for pårørende i en fortvilt situasjon!
Damen som svarte var veldig hyggelig, så henne skal jeg ikke klage på.
Det jeg reagerer på er UDs rutiner ved slike situasjoner.
Damen registrerte alle opplysninger jeg hadde om de to som oppholder seg i Tokyo,
men ba MEG sende mail til ambassaden i Tokyo med samme opplysninger.
"Mailadresse finner du på ambassadens nettside.
Du får google "ambassaden Tokyo"...
Du får google "ambassaden Tokyo"...
Hva synes dere?
Burde ikke UD sende de registrerte opplysninger til ambassaden?
Dette er for dårlig av UD!
Jeg regner meg selv som oppegående på datafronten og fikk raskt sendt mail til ambassaden, men jeg er sikker på at mange fortvilte pårørende ble stresset av dette.
Dette er rutiner UD bør endre!
Men det tenker vel ikke Jens & Jonas på...
Derfor har jeg tipsa kusina på Stortinget!
7 kommentarer:
Uff! Jeg er enig med deg!
Sender en klem til deg :-)
Dette er jo uhørt! Finnes det ikke tankevirksomhet i de "høye herrers" hoder? Som du sier, hva med alle dem som ikke er kyndige innen data. Det er mange av dem. Tenker masse på deg!
Njass...
Vet ikke jeg.
Tror du heller skal spørre deg selv hva som er mest fornuftig, at du selv sender en epost til ambassaden slik de sa, eller at de skal bruke enda mer av sin tid på deg med å videresende dine opplysninger.
Å rase mot UD for en bagatell som dette er i beste fall usmakelig.
Til ANONYM vil jeg si at jeg "raser" ikke mot UD.
Er det noe som er usmakelig, så må det være din kommentar. Anonyme kommentarer blir vanligvis slettet fra min blogg, men denne skal få stå. Det er viktig at andre får se hvordan tankeløse mennesker kommenterer.
Som jeg skriver hadde jeg ikke problem med å finne mailadr. til ambassaden i Tokyo og sendte over opplysninger med en gang. Men det kan være mange pårørende som ikke har mulighet til det samme.
Jeg går ut fra at UD et skikkelig datasystem og da tar det ikke mange sekund å få sendt over opplysninger til ambassaden.
Jeg underrettet også UD og ambassaden når vi endelig fikk kontakt med våre i Tokyo.
Jeg hadde en kommentar klar til deg men ble helt satt ut at kommentaren fra Anonym. Synd at de som svarer på denne måten alltid må være det anomym. Flott at du lar kommentaren stå. Sikkert fristende å slette den, men når du lar den stå hever du over sånne triste kommentarer.
Jeg er helt enig med deg. Dette er dårlige rutiner av UD. De har jo dessverre vært igjennom dette tidligere så nå burde de hatt bedre rutiner. Jeg tenker masse på deg Randi og er stadig innom deg for å se om du har noen gode nyheter.
Hei Randi. !
Hoff ble helt satt ut av den tankeløse kommentaren til Anonym.
Men du skal vite at vi er mange som tenker på deg.
Jeg er enig med deg at det burde gjøres noe der hos UD,
En Automatisk videresendig av mail.. Kanskje. ?
Sender deg gode styrkende tanker og en varm klem.
Fra Helene.
E.B. VGB.
Først av alt, jeg har full forståelse for din fortvilte situasjon. En mor bør slippe sånt.
Jeg er helt sikker på at gutten din kommer seg hjem i god behold.
Men det var altså din "rasing" mot UD sine rutiner jeg kommenterte, ikke situasjonen du er i. Jeg brukte ordet "rasing" grunnet din bruk av fet skrift og utropstegn i teksten din. Som du selv skriver, du "reagerer på UDs rutiner".
Snu det hele på hodet: Siden du kunne gjøre en del av jobben selv, kunne UD bruke sine begrensede ressurser på de som ikke er like oppegående som du.
Ja, og jeg mener fortsatt at innlegget ditt ikke er særlig overveid.
At noen skulle bli satt ut av min kommentar, tyder på at det er svært lav terskel for hva man faktisk kan skrive eller mene her.
Om du sletter kommentarene eller ei, spiller ingen rolle. Jeg har tenkt å forbli anonym. En blogger er "gud" i sin egen blogg. Det ligger i en bloggs natur.
Legg inn en kommentar