03 juni, 2015

Bloggen min

Antall besøk på bloggen er langt mer enn i Casa Randi.  Heldigvis, må jeg vel si! Jeg hadde nok blitt utslitt om jeg hadde hatt så mye besøk...

Jeg startet 1.oktober i 2008, men telleren startet ikke før i mai 2010. Med andre ord er det nok langt over 300.000 som har besøkt bloggen siden jeg startet.


I løpet av denne tiden har jeg publisert totalt 1.079 innlegg og har lesere fra hele verden. At USA kommer så høyt opp på listen med antall sidevisninger, kommer seg av kontroll av bloggen min.
Det gikk egentlig lang tid før jeg forsto hvorfor det var så mange besøk fra USA. Ikke før jeg la inn "Live Traffic Feed" fra Feedjit Live som viser i samtid hvor mine besøk kommer fra. Mange besøk fra Mountain View i California fikk meg til å google litt.  Jeg fant fort ut at Google har hovedkontor i Mountain View og det er nok folk derfra som besøker bloggen min nesten daglig. For å sjekke at alt jeg gjør er lovlig og f.eks. kontrollere at jeg ikke publiserer bilder som tilhører andre uten at jeg henviser til eier av bildet.

Mitt mest leste innlegget er det jeg skrev om Arguineguin i oktober 2011.


Du spør deg sikkert om jeg har inntekter på bloggen min.
Ikke mye, for jeg har ikke mer enn 3 små annonsefelt.
2 øverst på siden til høyre og 1 under blogginnlegget.
Jeg vil at bloggen min skal være mest mulig "ren", derfor vil jeg ikke ha flere annonser.
For hver gang noen klikker på en av annonsene får jeg utbetalt et ørlite beløp.
Legg merke til inntekter per tusen visninger!


 Fra jeg startet med de små annonsene i 2012 har jeg totalt fått utbetalt totalt under NOK 2.000.
Så dette er altså ikke en blogg jeg blir rik av, men det var heller ikke meningen.
Jeg skriver som en hobby og har et helt avslappet forhold til disse inntektene.
(Statistikken under er pr 02.06.15)

Uansett; inntekter eller ikke, jeg kommer til å fortsette med denne bloggen. Under samme navn, med samme konsept og kanskje litt hyppigere blogginnlegg enn det har vært siste året. Jeg liker å skrive om mine opplevelser, både på reiser og i hverdagen. Og jeg håper du som leser liker det jeg skriver.
Legg deg gjerne til som følger, da får du melding når jeg har publisert et nytt innlegg.

Ønsker deg i alle fall velkommen tilbake ved en senere anledning!






Ingen kommentarer: