06 mai, 2014

Våren

er årstiden i mitt hjerte. Høst og vinter kan jeg gjerne oppholde meg i mitt andre hjemland, men våren på Møre kan ingen ta fra meg. Når det spirer og gror. Når naturen våkner igjen. Og jeg med den! Blå himmel, snødekte fjelltopper, grønne lier og blå fjord. Vakkert! Jeg forstår godt at turister som kommer til vårt distrikt liker dette synet. Nynorsk er ikke min greie, men Ivar Aasen sier akkurat det jeg tenker:

"Fram på vinteren stundom han tenkte:
«Gjev eg var i eit varmare land!»
Men når vårsol i bakkane blenkte,
fekk han hug til si heimlege strand."

Fine maidager ønskes alle mine lesere!


2 kommentarer:

Turid sa...

Nydelig!
Våren og sommeren med, er vakker i vårt heimlige land ;)

Klem fra Turid ;)

Grethe sa...

Så koselig blogg du har. Jeg kommer innom igjen :)