22 mai, 2011

Alexandra Loen = KOMFORT

Vil dere se mer fra oppholdet i Loen?
Som jeg skrev i forrige innlegg spanderte arbeidsgiver hotellweekend på ansatte.
Her er det allsidige programmet for helgen:
 Jeg fikk tildelt rom i 6.etasje.
Gjett om jeg ble overrasket når jeg låste meg inn på 601?
Greit nok at jeg skulle ha enkeltrom, men også enslige har vel krav på en god seng!
Flott rom, men skulle jeg liksom være nødt til å ligge på en sofa i 2 netter?
(Klikk for større bilder.)
Det var varmt på rommet, så jeg måtte åpne balkongdøren med en gang jeg kom.
Og hva åpenbarer seg?
Jo, eget soverom ved siden av salongen!  Dette er jo en minisuite...
 
Jeg var ikke stort på rommet, men noen pauser ble det.
Da var det greit å ha en god sofa å slenge seg ned på og se litt på TV.
Bildet på skjermen er fra naturen like ved hotellet.
 Nedenstående tilbud ble ikke benyttet.
Logoen til hotellet finnes overalt.
Her er utsnitt fra sengegavl og toalettbord.
Jeg hadde ingen "gjenboere" og soveromsgardinene ble ikke rørt.
Tenk så deilig å våkne til dette flotte landskapsmaleriet.
Litt blå himmel, grønn dal, hvit kirke og Skåla inntyllet i tåke.
Det var forresten noen sprekinger i reisefølget som var på Skålatårnet lørdag.
Skålatårnet er et velkjent turmål.
Lørdag ettermiddag ble været riktig så flott og da tok jeg dette bildet fra balkongen.
Alexandra Loen er som tidligere sagt et av de flotteste hotellene i Norge.
Dette er et av de største hotellet på nordvestlandet med 190 rom.
For en så stor gruppe som vår (over 300 deltagere) er det et utmerket hotell.
Mange og store salonger
 En krok med gamle minner (familiedrevet hotell helt fra 1884),
bunad utstilt i resepsjonen og innrammet hotellhistorie.
 Ute er det flere terrasser og flott parkanlegg.
 Temperaturen kunne gjerne vært bedre, men vi hadde stort sett oppholdsvær i helgen.
Snøen lå fortsatt langt nedover fjellsidene, men nede ved hotellet var våren i full blomst.

Hotel Alexandra er et "mathus" med god ry.
Måltidene blir servert i den store restauranten Charlotte.
 Programkomiteen hadde lagt opp til forskjellige aktiviteter.
Lørdag formiddag fikk jeg lære å lage tapas.

Flink og inspirerende kokk.
Lærevillige kursdeltakere
Mye god tapas, men også sushi
Tid for en liten smak.
Tapas er blant mine favoritter, jeg er jo som dere vet litt spansk... I alle fall i hjertet!

Vi fikk med oss oppskrifter hjem, så gjester i dette hus kan bare glede seg!
Jeg har ikke bilder fra frokost- eller middagsbuffeten, men her er litt fra lunsjen lørdag.
Da sto taco & pasta på menyen.
Lørdag ettermiddag var det kosestund/tedans ved baren med musikk og sang.
Lørdag kveld var alle samlet i underetasjen før middag.
Ca 1 times underholdning av ypperste klasse.
Latterdøren sto på vid gap!
En skotte, et verneombud, en flaggskipper, en fjernstyrt verftsdirektør og
et orkester med vokalist overrasket publikum.
Vi trenger ikke profesjonelle artister, når det finnes så flinke folk blant de ansatte.
Både fredag- og lørdagskvelden ble avsluttet med dans.
Som jeg skrev i forrige innlegg var turen for alle ansatte og pensjonister med følge.
Min arbeidsgiver har alltid vært flink til å ta med pensjonistene på alle arrangement
og ved gaveutdeling. Både med jule- og sommergaver.
På denne turen var eldste deltaker en sprek kar på nærmere 87 år.
Yngste deltaker må vel kalles rekrutt og han falt jeg pladask for.
En skjønn latinamerikaner på knappe 9 uker.
Ikke nok med at vi fikk gratis reise og opphold, alle fikk også gave i tillegg.
Bildet under er fra hjemturen søndag.
Hurtigruten på vei inn Geirangerfjorden, fotografert fra Ljøen ved Hellesylt.
Husker dere hvordan vi brukte å avslutte stilen fra skoleturen?
"Og alle var vi enige om at det hadde vært en fin tur..."
Dette var en fantastisk tur og jeg takker arbeidsgiver for opplevelsene!

5 kommentarer:

GAWO sa...

Nå frister du med så mange fine bilder fra det spennende og og storslåtte hotellet at jeg blir helt reisesyk. Jeg er med andre ord nødt til å ta en tur denne våren også. Dette er den perfekte årstiden på de trakter synes jeg. Når det blomstrer og snøen ligger fint på fjelltoppene.

Litt av en helg dere har hatt. Så mye spennende på programmet. Post nå endelig en tapasoppskrift. Si er ikke neitakk til en god matide.

Takk for et flott innlegg med mange fine bilder.

Turid sa...

Høres og ser ut som en knallhelg!
Et fantastisk sted dere har vært på!
Jeg har ikke vært der selv, men min venninne, hun som døde i april, og hennes familie reiste ofte dit. Har sett mange nydelige bilder, og hørt masse skryt fra hotellet! Bryllup har familien hennes også holdt der inne!

Kjempeflott innlegg Randi!

Klem fra Turid

Ikke så mye blogging på meg for tiden...litt tom;)

Anne sa...

WOW Randi, skal si du har hatt en helg tylt av luksus og avslapping, gud bedre så fint det var der, vært noe for ei huder også det der ja gitt.

Håper du koste deg for oss begge to.

Anneklem

Ellens hobby sa...

Ojjj...Ja dåkke e heldige! Vi skal virkelig være stolt av bygda vår som har ei så flott bedrift. Du er fantastisk til å få frem detaljene Randi.Kjekt å lese.

Synnøve. sa...

Takker for det flotte hoteloppholdet.
Skjönner godt at du hadde det kjekt.
God mat, flott rom for ikke å prate om utsikten...
Lenger oppover når eg ser dine bilder. Det blir kanskje en tur oppover litt senere i sommer.

Nå skal eg ut og nyte regnet. For det plasker her idag og. Men eg nyter det eg.
Klems Synnöve.