04 mars, 2011

Tips til reisemål?

Egentlig trenger jeg ikke tips for reisemål, men innrømmer at det er litt artig å lese at den kulørte ukepressen reklamerer for mine ferieparadis. Jeg VET jo at jeg har valgt riktige feriesteder! Har funnet meg godt til rette i mine jordiske paradis, både sommer og vinter.
*
Denne uken har Allers en reportasje fra mitt jordiske sommerparadis:
 Første gang jeg var til Puerto de Sóller var på 80-tallet.
På dagstur og kun et lite stopp.
I 2001 følte jeg meg ferdig med Mallorca, men en dansk venn ba meg prøve Sóller.
Sommeren 2005 bestilte jeg 3 ukers ferie i Puerto de Sóller
og Appelsindalen har siden den gang hatt en stor plass i hjertet mitt.
Til sommeren skal jeg tilbringe min sjuende ferie på Hotel Marina i Puerto de Sóller.
*
I forrige uke hadde Se & Hør denne reportasjen fra mitt jordiske vinterparadis.
 Alle ferier jeg har hatt i Puerto de Mogán (og andre steder) har jeg betalt selv, 
bortsett fra 60-årsfeiringen min i fjor. 
Da hadde jeg sponsor, på samme måte som kjendisene som er avbildet i reportasjen over.
Bodde til og med på samme hotell som kjendisene; Hotel Cordial Mogan Playa.
Men nei, det var ikke Se & Hør som betalte oppholdet mitt!
Jeg fikk 1 ukes opphold i gave fra en god venninne og hennes mann! Heldige meg :-)
Bodde i toppetasjen på den gule bygningen, midt på det nederste bildet.
For at Se & Hør skal betale, vil de selvfølgelig ha meg avbildet i bikini og helst i armkroken på en mann, så kanskje det er like greit jeg betaler reisene selv, også i fremtiden!
(Dessuten kommer jeg vel ikke under kategorien kjendiser...)
 *
Om det er positivt eller negativt med all denne reklamene for mine paradis er usikkert.
Blir stedene oversvømmet av nordmenn?
Jeg vil ikke at disse stedene skal utvikle seg til nye turistghettoer.
Jeg deler gjerne mine paradis med andre, bare ikke alle kommer på en gang!

3 kommentarer:

Anne sa...

ÅÅåå så lyst jeg fikk til å reise igjen :-) ikke minst glemme lue, skjerf, strøsand og gudene vite hva som hører vinteren til!!! dritt lei faktisk.

Regner på tvers og blåser på kangs her så denne helga tror jeg blir en innehelg de lux desverre, men snøen forsvinner så en nesten ser det da heldigvis, aldri at det er så galt at det ikke er godt for noe du vet.

God helg til deg Randi, nyt den.

Leyla sa...

Heia Randi :)

Ser ut som en vakker plass :)
Og at du lengter dit skjønner jeg godt. Får håpe du får ha ditt paradis i "fred", at det ikke blir totalt oversvømt av turister.

Ha en fin helg og klemmer sendes :)

Evelyn sa...

Nydelig :):)

Får lyst til å reise når en ser slike bilder og slik du beskriver.

Ha en fin lørdag og helg :)