26 august, 2009

Motor Yacht "Samurai One" i Sóller

Jeg har jobbet på skipsverft i snart 20 år og er nok over gjennomsnittlig interessert i båter.
Dessuten elsker jeg havet og ferierer alltid ved "blåmyra".
Puerto de Sóller har en stor og flott havn, både for fritidsbåter og fiskebåter.
Jeg besøker havnen ofte og en dag vekket denne vakre yachten min oppmerksomhet.
"SAMURAI ONE" bygget ved verftet Astilleros MCies i Vigo (Spania).Ferdigstilt 7.august 2007.
Knapt 46 m (ca 150 fot) og bygget i aluminium.

Ikke et menneske å se på noen av dekkene, så jeg blir nok ikke invitert ombord ;-(
Vakker "dame" - ikke sant?
.Mer om "Samurai One" her.
.
Akkurat i det jeg skulle forlate havnen kom en ny båt.
Normalt sett ville jeg mene at den hvite båten var kjempestor.
Den så ut som en jolle ved siden av "Samurai One".
Jeg har mange bilder fra havnen, så det kommer flere innlegg.

4 kommentarer:

M.E.V. foto sa...

Lekre båter:)

Fint innlegg under her...

K@ri sa...

Morsomt å lese om noe annet enn hvite sofaer og Green Gate kopper da :o)
Klem fra Kari*

K@ri sa...

Du har så rett :o) Det er ingen som må lese det vi skriver, men det er veldig mye terapi i å skrive det.
Ha en fin kveld videre*

Mare Nostrum sa...

"En skute er nu en skute, men en båt det er ingenting." Knut Hamsun