17 mai, 2009

Hurra for 17.mai!

Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Elsker, elsker det og tenker
På vår far og mor
Og den saganatt som senker,
senker drømmer på vår jord.
17.maifeiring i min første bunad sammen med tante Gunvor.


Noen år senere og ikke fullt så blid foran kamera sammen med mamma og pappa.

Kanskje det er sent på dagen og jeg er litt sliten?

17.mai går mine tanker alltid til Ålesund og Aalesunds Ungdomsmusikkorps.
Bildet under er lånt fra nettsiden til AaUM. 17th of May is the Norwegian Constitution Day.
Read more here.



Rødt, hvitt & blått!

I ettermiddag fikk jeg servert deilig 17.mai-kake hos ei venninne.Gratulerer også til Alexander Rybak!
Congrats to Alexander Rybak the the lucky winner of Eurovision Song Contest.

After an exciting voting in front of thousands of people in a fully packed Moscow Olimpisky Indoor Arena and millions of TV viewers all over Europe, it was Alexander Rybak from Norway who received the highest number of points from televoters and juries from the 42 countries participating in this year's edition of Europe's favourite TV-show!

Norway managed to gather 387 points altogether - a new record!

3 kommentarer:

Jorunn Helene sa...

Hei Randi! :)
Gratulerer med dagen SyttendeMai, Norges Nasjonalsdag.
Nydelige bilder, og den første Bunaden husker vi vel alle med stolthet.:)
"Ja vi elsker" er en vakker høytidsstemmt sang.
Ha en fortryllendes vakker syttende-Mai-dag.
Hilsen fra Helene. :)

Synnøve. sa...

Grattulerer med dagen kjäre Randi.
Dette blir en fin dag. Sola skiner og fuglane synger.
Flagget er til topps og det er humöret og.
Så nå skal vi feire og ha det godt.

Så må man si gratutlerer til Alexander som virkelig gjorde det store i Moskva. En super seier...
Han er bare så go....
Island var og bra, Sverige med Malena burde kommt litt höyare opp. Men slik er det når mange miljoner mennesker skal stemme.

Nå skal eg ut og ordne 17 mai frokost. Lengter til Ålesund eg og. At gå i byen der denne dagen er stort.
Men vi får satse på neste år...

Ha nå ei flott dag. Gratulerer med dagen.
Klems Synne.

Turid sa...

Kjempeflott 17. mai innlegg!
Jeg har hatt det så travelt i det siste, så her var masse nye innlegg siden sist!