07 mai, 2009

Fornalutx

Det er knappe 2 måneder til årets sommerferie. Gleder meg til å besøke den vakre landsbyen Fornalutx, kun 3 km fra Soller. Fornalutx er en en av Spanias best bevarte landsbyer. Faktisk flere ganger kåret til Spanias vakreste by!
.
Deilig å rusle rundt i gatene der, se på gamle hus og studere folkelivet fra en kafestol. Mallorcas høyeste topp Puig Major (1445 m) ruver i bakgrunnen.
Landskapet rundt Fornalutx er helt utrolig. Du kan se ut over frodige daler med appelsintrær og olivenlunder og med den dramatiske Tramuntana-fjellkjeden.

Fornalutx er en liten malerisk fjell-landsby med de ting man har bruk for - en matbutikk, et apotek og en bank. Kanskje besøker jeg byens bakeri...
Studere vakre dører... Det har jeg gjort tidligere, bare se her.
Og hvis temperaturen tillater det; gå opp disse trappene.
Eller sitte i skyggen med kald drikke og en avis...
Vakkert, ikke sant? Gleder meg til gjensynet med Fornalutx. Håper juli ikke blir altfor varm, for jeg elsker slike utflukter!

8 kommentarer:

Marina sa...

Skønne billeder. Jeg kan sagtens forstå at du glæder dig.

Anne sa...

Drømmer meg virkelig bort i vakre omgivelser og flotte oppdagelsesferder her jeg sitter...

Anne-Berit sa...

Ikke rart du gleder deg til å komme tilbake dit,det ser nydelig ut.Tror det hadde blitt mye sitting i skyggen for meg,for jeg er ikke så glad i varmen,+20 er mer enn nok for meg.
Her er det fint vær for tia,og jeg holder på ute i hagen,er bare inne og blogger litt innimellom,mest for å kvile ryggen litt.
Ha en fin dag du også!

Brit. (lille meg) sa...

du har noe å se fram til, skjønner jeg. Kos deg!
Ha en flott dag!:)

Made by KKann sa...

Nydelige bilder du viser og en nydelig plass!!..skulle gjerne vært der ja! Vi skal utforske Grand Canaria i sommer vi - det skal bli kjekt for ungene!

Morsom nedteller til ferien - jess snart ferie..

Ha en super torsdag - her regner det!
Men det er godt for min nysådde plen!

SmilKKann

Anonym sa...

oj oj oj.. så vakkert! jeg skjønner du gleder deg! :)

Synnøve. sa...

Jeg skjönner deg meget godt eg.
Der har eg värt flere ganger og, men ikke di siste åra. Må nok ha en tur snart. Flotte bilder som alltid.
Klems Synne.

Eva sa...

Koselig å se bilder fra Mallorca som har en stor plass i mitt hjerte. Men jeg har visst gått glipp av noe for jeg har ikke besøkt Fornalutx, det må noteres for en gang i framtiden.

Fine bilder!