03 april, 2012

Plan B iverksettes

Plan A for denne påsken var verandakos og spaserturer i nærmiljøet.
Og selvfølgelig skulle disse aktivitetene foregå i vakkert vårvær.
Kong Vinter har foreløpig satt en stopper for denne planen.
 Knut Hamsun beskriver vinteren slik:
- Jeg liker ikke sne, jeg pines ved synet av den, 
og min fornuft skjønner intet annet av den enn dens evige og naturstridige idioti.
- At det finnes en årstid så fullkommen alene om å være så forferdelig.
Jeg er enig med min fjerne slektning og går i hi til våren kommer!
 
Var det her jeg skulle sitte å nyte solen?
Stolen er opptatt nå. 
Kong Vinter har reservert!
Selv i kosekroken er det utrivelig i disse dager.
Det blir få og korte røykepauser, så det finnes fordeler med dette været også...
Inne har mørket senket seg, allerede tidlig på dag.
Det ligger snø på takvinduene.
Vinduene som vanligvis slipper inn så mye lys!
PLAN B iverksettes!
Den går ut på innekos...
Med en kopp god grønn marokansk te med mynte og god musikk.
Et variert utvalg i bøker er heller ikke dumt i disse dager.
Jeg ønsker og drømmer om snarlig VÅR.
Har ikke gitt opp håpet.
Det er heldigvis fortsatt mange dager igjen av påskeferien min.
Uansett; jeg skal nok overleve denne vinteren også.
Ukrutt forgår ikke lett!

6 kommentarer:

Anne Britt sa...

Hei, her kommer jeg og forsøker å spre litt varme. Hørte om det forferdelige som hadde hendt der vest, min bror kommer ikke fram til hytta si. Og jeg er glad for at Vestlandsturen ikke skal foregå nå! Vi har sol i øst, men det er iskaldt, så det skulle ikke forundre meg om vi også får snø. Men da hyler jeg! Lur du som skaper kos inne. Og du, den leiligheten ser da rålekker ut. Med ønske om langvarig varmeperiode, og en STOOOR trøsteklem herfra.

Vivishagerom sa...

Huff, så kjedelig! Det er liksom ikke snø som skal dominere nå!

Håper du får en fin påske likevel!

Elsa sa...

Din plan B er nok mokså lik min plan for påsken:-)
Det blir innekos med godt lesestoff, litt småpusling og stell av plantebabyer.
Ha en riktig god påske:-)

Anonym sa...

Her har vi hatt noen dager med sol og blå himmel.. kaldt men dog.. men i ettermiddag bestemte Kong Vinter seg for å returnere med snøkuling : ( det var den påsken !

sender varme tanker i din retning : ) God Påske !

Turid sa...

Huff ja april kan lure oss skikkelig. Best som det er vår kommer vinteren tilbake og hilser på;) Bra du hadde en plan B.

Ønsker deg en riktig god påske!

Klem fra Turid

Refleksjon på livsvegen sa...

Smart å ha ein plan B ;-)
Lengtar etter vår!!

Kos deg siste rest av Påskeferien!