09 september, 2009

CHEZ NOUS - koselig kafe i Puerto de Sóller

Jeg fortsetter med å drømme meg til varmere strøk.
Like ved min sommerresidens (Hotel Marina) ligger en koselig liten kafe.
Jeg besøker Chez Nous noen ganger i løpet av ferien.
Noen ganger kun for en kopp kaffe eller et glass nypresset appelsinsaft.
Andre ganger spiser jeg en enkel lunsj her.
Chez Nous har åpent fra 08:00 til 20:00.
Har et hyggelig vertskap...
og en rikholdig meny.
En av dagene i ekstremvarmen skippet jeg hotellfrokosten og spiste brunch på Chez Nous.
Ferskpresset juice og deilig kaffe.
Hva skulle jeg spise?
En deilig bocadillo (baguett)?
Disken er full av fristelser, både brødvarer og søte kaker.
Nyter den fantastiske utsikten mens jeg venter på maten.
Nei til søtsaker og bakervarer!
Valget falt på en kald kyllingsalat - passet meg utmerket i varmen.
Deilig og egentlig nok mat til 2.
CHEZ NOUS kan anbefales.
Både mat, prisnivå, beliggenhet og service er utmerket!

4 kommentarer:

Tante Grønn sa...

Skjønner godt at du drømmer deg tilbake til varmere strøk :) Her i Bergen begynte høstregnet i august, og det virker ikke som om det har tenkt å ta en pause heller... Da er det deilig å ta en liten "ferie" her inne blant dine bilder og minner fra solvarme strøk :)

Synnøve. sa...

Nå blev eg sulten gitt...
Skjönner godt at du spiste der alltså.
God mat er viktigt det.
Det smaker extra godt når man kan spise ute.
Håper vi muligheter til det på Madeira snart og.

Melusine sa...

Jeg drømmer også her jeg sitter og ser ut på regnbygene og den sykende temperaturen på termostaten!

Denne kafeen skal jeg jammen prøve neste gang jeg er i Sóller :)

Hege sa...

Er så glad for alt stoffet om Soller, vi drar dit 1. mai. Gleder meg stort til å møte et nytt sted på øya.