22 oktober, 2014

Día internacional de l'Alfàs del Pi

Kommunen Alfaz del Pi (som Albir ligger under) har innbyggere fra over 100 nasjonaliteter.
For syvende gang ble den internasjonale dagen markert søndag 19.oktober.





Sammen med ferierende venner fra Ålesund tok jeg bussen til Alfaz og ble møtt av et yrende folkeliv.


På sportsplassen var mer enn 50 boder på plass og det var et spennende utvalg av produkter fra forskjellige nasjonaliteter.


 Fra scenen ble vi underholdt av kor, dansegrupper etc.


40 bedrifter, foreninger og grupper hadde gått sammen om å markere dagen. Den internasjonale dagen fremmer utveksling og den flerkulturelle blandingen i kommunen. Inntektene fra salg av mat gikk til veldedige formål.









Siden jeg har en sønn som bor i Peru, måtte jeg selvfølgelig innom den standen. Vi var der så tidlig at de hadde ikke fått pakket ut alt. Derfor ble det ingen smakebiter fra det landet...


Det ble heller ikke kjøpt noe annet på denne standen. CD'er med panfløytemusikk har jeg nok av hjemme...


Og Kola drikker jeg ikke, enten den er gul eller brun...


Vi smakte imidlertid på den spanske maten som ble servert.


Jeg har fått forståelsen av at Alfaz del Pi er en god kommune å bo i.
Du kan se video fra "Día internacional de l'Alfàs del Pi" her.


Kommer tilbake med flere innlegg fra Alfaz.

Hasta la vista!



Ingen kommentarer: