16 september, 2014

Jeg har havnet

i Spania! Vel, det var ikke tilfeldig! Har planlagt dette oppholdet lenge! Ankom i dag og blir her i første omgang i 2 måneder. Forhåpentligvis lenger. Dvs i flere perioder. Om NAV tillater det...

Er kjempefornøyd med leiligheten jeg har leid. Vil si det var kjærlighet ved første blikk. Og andre blikk.

For første gang har jeg med meg laptop'en til Spania, så det blir sikkert en del blogging i løpet av oppholdet. I kveld vil jeg publisere utsikten fra stuebalkongen min. For første gang har jeg prøvd meg på panoramabilde på mobilen. Hva synes dere om utsikten fra balkongen?


Jeg ser nesten til Benidorm i syd. Jeg ser Puig Campana (1.406m), La Nucia, Alfaz del Pi, Altea, Altea Hills, Mascarat og nesten til Calpe i nordøst. 

Leiligheten er utrolig trivelig innredet. Kombinert stue og kjøkken. Vaskerom i tilknytning til kjøkken. 1 soverom og stort bad. Balkong utenfor stuen og soverom. Elektrisk komfyr med stekeovn, kjøl/frys, kaffetrakter, vannkoker, brødrister, isbitmaskin, vaskemaskin... TV med norske, nordiske og internasjonale kanaler. Trådløst internett. Godstol. God seng. You name it! Her er alt jeg trenger for et vellykket opphold.  Gleder meg til å bli her. Lenge! Og solguden er med meg på balkongen.



Nå er bloggdama i lykkerus og håper jeg kan tilbringe mye tid her.  Om været holder og Gud vil. Nei, forresten.... Om NAV vil!!!  Jeg håper nemlig at uførepensjon blir innvilget i løpet av høsten! Nå er jeg her "på nåde" og må være tilgjengelig om NAV vil ha tak i meg. Hvis ikke jeg svarer på en eventuell telefon fra NAV, blir jeg trekt i utbetaling. Og det har jeg ikke råd til. Utbetalingene fra NAV er nå min eneste inntekt.

Uansett; jeg storkoser meg!  Flere rapporter kommer etterhvert.



8 kommentarer:

Elsa sa...

Jeg håper NAV ser i nåde til deg så du får kose deg lenge i Spania :)
Gleder meg til å følge deg i bloggen :)

eljos sa...

Å så herlig, jeg krysser fingre og alt mulig for deg slik at du får bli der lenge, og for at du får din uføretrygd. Leiligheten høres da utrolig bra ut. du må vel nikose deg tenker jeg, hele tiden. Og her kommer høsten......

Scrappelise sa...

Å så fint at du har fått leie slik et nydelig sted. Og jeg skal krysse fingre og tær for at NAV gir deg grønnt lys! Blogg masse og ha en superduper høst med godt vær, god mat og gode opplevelser!

Unknown sa...

Tusen takk for koselige kommentarer!

hege sa...

Innmari fin leilighet!

Unknown sa...

Hege: Jeg stortrives og følte meg hjemme fra første stund!

Eva Kristin sa...

Så flott en leilighet, det er viktig at man har det trivelig rund seg når man skal oppholde seg der en lengre periode. Det virker ikke å være en vanlig utleieleilighet.

Kos deg masse, får håpe du kan ta deg flere lange pustehull der nede.

Unknown sa...

Eva: Jeg leier privat og følte meg hjemme fra første øyeblikk!