13 januar, 2012

Flaggskip

 Siden tidlig på 80-tallet Bahia Feliz vært Star Tours flaggskip på Gran Canaria.
Bahia Feliz er en kunstig oppbygd ferieby på sørøstkysten av øya.
(Ligger 6-7 km nordøst for Playa del Ingles.)
 Her er flere komplekser sentralisert rundt store bassengområder.
På vei ned fra Monte Feliz er Las Pitas det første vi møter.
Las Pitas ble bygget i 1981 og sist renovert i 2005.

 Til venstre, vendt mot havet, ligger Tres Vidas.
Tres Vidas ble bygget i 1981, men har også noen bygninger av nyere dato.

Hotel Orquidea ligger sentralt til i området, med flere bassenganlegg.
Hotellet ble bygget i 1984 og sist renovert i 2008.
Playa Feliz ligger nærmest havet og strandpromenaden.
Ble bygget i 1988 og sist renovert i 2008.
Stranden på Bahia Feliz er minimal.
Da jeg var der (uke 50/11) var det heller ikke gode sol- og badeforhold.
Likevel var det noen kropper som hutret på solsengene og i sjøkanten.
Strandpromenaden er flott og strekker seg ca 1 km langs Atlanterhavet.

En dag jeg gikk tur på strandpromenaden oppdaget jeg en surfer.
Langt fra land.
Var dette et såkalt padlebrett?
Når jeg zoomer inn bildet, ser jeg surferen holder i en slags stang.
Til tross for store bølger, tok dette utrolig lang tid.
Jeg fulgte spent med...
Vedkommende kom seg til land.
Til slutt.

Under mitt opphold på Monte Feliz var jeg flere ganger på Bahia Feliz.
Var på jakt i kriker og kroker etter en lun plass hvor jeg kunne anbringe mitt slitne legeme.
Det blåste kaldt overalt.
Bahia Feliz begynner også å dra på årene og på meg virket slitasjen stor enkelte steder.
Jeg har ikke vært inne på de forskjellige bostedene, så dette kan jeg ikke uttale meg om.
Imidlertid vet jeg at mange liker seg godt på Hotel Orquidea.
Både Hotel Orquidea og Tres Vidas har designleiligheter.
Det er også store og flotte grøntområder rundt omkring på Bahia Feliz.
Shoppingsenteret Plaza Canaria fant jeg derimot ikke særlig attraktivt.
Når jeg først skriver om Bahia Feliz,
 jeg spørre om noen av dere husker filmen Viva Villaveien?
Etter å sett denne filmen flere ganger (både på TV og video),
hadde jeg ingen problem med å kjenne meg igjen på Bahia Feliz.
Men jeg traff verken Dr. Gonzales, Rodrigo eller familien Frank der.
Ikke så jeg Fru Lindeblad med hønen Vera heller.
Heldigvis, bør jeg vel nesten si!
Eller kanskje det hadde frisket opp feriedagene mine?
Jeg forstår at Star Tour kaller Bahia Feliz sitt flaggskip på Gran Canaria.
Men det forundrer meg at Monte Feliz er under samme "paraply".
Bahia Feliz er et perfekt feriested for barnefamilier, 
med aktiviteter og underholdning for hele familien.
  Bahia Feliz passer for de som foretrekker basseng framfor sandstrand.
Men vær oppmerksom på at det kan være kald vind i desember og januar!
Personlig vil jeg ikke feriere i dette området på Gran Canaria igjen.

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Får en fryktelig lyst å reise når eg ser bildene dine...
Men.... ny fryser, og litt annet kommer först så får vi se :)
Flotte bilder som alltid.
Nattaklem fra meg.

Anne-Berit sa...

Arti å lese dine reiseskildringer Randi.Syns du skulle skrevet bok om alle plassene du er så kjent på.Så hadde folk fått ærlige facts om hvordan det er på de forskjellige plassene.Bildene dine er jo kjempeflotte de også.
God helg:)

Unknown sa...

Bok? Nei, det har jeg ingen ambisjoner om. Bloggbok kanskje? For eget bruk ;-)

Elsa sa...

Det er så koselig å lese innleggene dine fra Gran Canaria. Har aldri vært det selv, det har blitt lenger østover jeg har reist. Er Kretafrelst som du sikkert har oppdaget.
Javisst husker jeg filmen Viva Villaveien. Er faktisk ikke så lenge siden jeg hadde et gjensyn med den, og latteren satt like løst:-)

God helg Randi:-)

Anne sa...

Like spennede hver gang, en klikker seg inn og undrer... hva har Randi TANKER om nå da, og det kan jo være så mangt :-))

Du frister til å dra dit hvor det ikke er regn, sludd og bar bakke under skoene, det skal være sikkert og visst, og i mars er det min tur :-)))) gleder meg!!

Supersøndag ønskes deg vennen.