07 august, 2011

Fikk ikke som fortjent...

...men jeg hadde likevel en trivelig ferie i Mitt Jordiske Paradis.
Ferien ble dessverre ikke helt som planlagt.
Min oase hvor batteriene skulle lades var forsvunnet.
Agapanto Beach Club var kun et minne og området overtatt av kommunen.
Harde kommunale plastsenger anser jeg ikke som en egnet ladestasjon!
Jeg måtte finne et annet sted å lufte tærne.
Selv med vakker utsikt ble ikke batteriene ladet fullt ut.
(Ingen overraskelse, for de har aldri vært så utladet før...)
Heldigvis var stranden foran "sommerresidensen" oppgradert,
med nye solsenger og faste parasoller.
Halvparten av ferien ble tilbragt på solseng.
To rader med solsenger og heldigvis god avstand mellom parasollene.
Jeg kan ikke fordra steder der solsengene står tett-i-tett.
Plassert i fremste rad, kunne jeg nyte utsikten mot min tidligere oase.
Savnet virkelig de gode solsengene som var på Agapanto Beach Club.
Her lå jeg fra frokost til lunsjtid, eller inntil stranden foran solsengene
ble fylt opp av soltilbedere på strandmadrasser og håndduker.  
Da tok jeg siesta på rommet for å unngå stresset.
På mange måter praktisk å ha kun noen meter fra hotell til solseng,

 men det blir ikke mye trim på den måten.
 
Sliter litt med å komme i bloggmodus, derfor ble pausen lenger enn planlagt.
Jeg kommer tilbake med flere innlegg fra ferien når lysten kommer tilbake.
Dere skal få beskrivelser fra byvandring og restaurantbesøk.
Ønsker alle en fin uke!

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag gillar den sista bilden med måsen som kollar läget! Om en månad åker vi till Blanes i Katalonien för att ladda våra batterier! Ha det gott!!!

K@ri sa...

Titt hei :-)
Trivelig at du blogger når du har overskudd til det da! Det skal jo være lystbetont...
Jeg har vært og badet på Vestnes i kveld, så jeg regner meg som en viking akkurat nå.
Ei uke til, så er det ferie igjen, og det skal bli godt. Det har vært en travel sommer med elendig vær, og jeg trenger lade batteriene om jeg skal fikse vinteren.
Ønsker deg ei fin uke!
Vakre tanker fra K@ri*

K@ri sa...

Litt av ett sammentreff da: Kl 2300 har du fått to kommentarer fra noen som skal lade batteriene :-)
Sånt skjer ikke hver dag.
Klem fra K@ri*

Unknown sa...

Det er nødvendig, og ikke minst sunt, at man stopper opp og lader batteriene inn i mellom. Noen vil ikke innrømme at det trengs. I kveld er vi flere som ser nødvendigheten i det ;-)

Synnøve. sa...

Flotte bilder til tross for at paradiset ditt er blitt ödelagt. Det er vel fremtiden tenker eg. Mere turister og mere penger.

Man trenger dette med å lade batteria. Vi har snakket om å ta en tur senere. Nå er det så mye jobb på oss begge. Har ikke mange fridager i sommer enda, verken gubben eller meg. Så det må nok til å finne ei go ladestasjon snart.

Håper du får tilbake blogglusta Randi. Eg sitt med innlegg nå.
Klems fra ett Digernes som hade 9 grader nå på morran :))

Quiltefia sa...

Hei!! Så leit at ikke ferien ble som forventet!! Men det ser ganske deilig ut....... Ha en fin dag! AnneK:-)

Turid sa...

Dumt at det ikke ble helt som forventet...men uansett så ser det da ganske så deilig ut på disse bildene;)
Blogg når du orker du...du har jammen hatt nok i det siste;)

Klem fra Turid;)

Melusine sa...

Det er vidunderlig å lade batteriene på et slikt flott sted, men synd at oasen din var en saga blott! Den andre stranden ser ikke verst ut da, med god avstand mellom solsengene.
Selv er jeg glad for at jeg skal ha en uke i desember, da setter jeg kursen til GC igjen :)