03 juli, 2015

WTF

Hva i all verden er det som skjer i bloggverden?  Det vil si; hva skjer på blogspot?

Tidlig i kveld googlet jeg gamle bilder fra mitt vinterparadis; Albir. Jeg søkte "Alfaz del Pi Fotos Antiguas", fordi kommunen heter Alfaz og Albir er en forholdsvis ny "badeby".  Det kom opp både mange bilder, både fra Alfaz, Albir og mange andre steder.


Hva skuer mitt øye? Et bilde som vitterlig er mitt og viser Playa Amadores på Gran Canaria!
Bildet ble tatt i desember 2007 på terrassen til Hotel Mirador del Atlantico og du finner i dette blogginnlegget.  Jeg vil sjekke nærmere og ser at bildet er hentet fra airflightblog.com


Dette gjorde meg nysgjerrig og jeg googlet "airflightblog".
Hva dukker opp? Mange av mine titler på blogginnlegg hos Airflight Blog!


Når jeg går inn på "airflightblog.com" er det faktisk MIN blogg som kommer opp under annet navn!

 
Forskjellen på disse to bloggsidene er at på den "falske" kan ikke profilen min vises.
Annonsering og bloggroll er heller ikke synlig.


Jeg har kontaktet en email-adresse med spørsmål om hvem som er eier/administrator av Airflight Blog, men får neppe svar. Mailadressen fant jeg ved googlesøk:


Nå er bloggdama både frustrert og forbannet!  Stort sett merker jeg alle foto med mine initialer og håper på at de ikke blir "stjålet". Nå spekulerer jeg på om jeg må finne en annen plattform for bloggen min i framtiden.  Kveldens opplevelser irriterer meg noe grenseløst!

Har noen av mine bloggvenner (som er på blogspot.no) opplevd noe lignende?

OR; can Google please tell me what has happened? I know Google is reading this post.

 



2 kommentarer:

Anita Ness sa...

Hei Randi! Så trasig at noen stjeler fra bloggen din. På bokbloggerforumet på face ble det tatt opp noe lignende , en blogger stjal og kopierte innlegg fra flere bokbloggere og andre bloggere... Saken ble tatt opp m blogg.no hvor bloggen lå og med dama selv ... Og hun slettet bloggen . Håper du får orden på dette! Hvis den er utenlandsk er d kanskje værre , men en norsk blogg får man jo få has på - hør om en avis kan ta saken !

Unknown sa...

Dette blir nok ikke enkelt å finne ut av, Anita. Sendte en melding til Support Google i går og håper de undersøker saken. Hadde nok vært lettere om det var norsk blogg. Nå ser det ut til at "copycat'en" blir oppdatert automatisk når jeg skriver på min blogg. Og det er kun mine innlegg som ligger der. Forstår ingenting jeg!