06 mars, 2012

Kommentarer & nettsøppel

Dere som kommenterer på blogger har nok oppdaget endringer.
Når kommentaren var skrevet, skulle du skrive en ordbekreftelse.
 Nå er dette endret til to ord.
To ord som enkelte ganger er vanskelig å tyde.
"Bevis at du ikke er en robot."
Jeg tror det er bare roboter som kan tyde disse ordene uten anstrengelser!
 Mange bloggere har klaget på den nye ordningen og fjernet ordbekreftelsen.
Det gjorde jeg også.
Nå har jeg i stedet kommentarmodering, dvs at jeg må godkjenne kommentarer.
Den som kommenterer får opp dette bildet etter at kommentar er sendt:
Enkelt og greit, både for de som kommenterer og meg.
Bakdelen er at jeg får mye med "dritt" som kommentarer nå.
Nettsøppel, med andre ord.
Kommentarer på russisk, kommentarer fra useriøse sider etc.
Spesielt et innlegg om "Englandsfarten fra Ålesund" har fått mange rare kommentarer.
Jeg forstår ikke hvorfor.
Dette skjedde aldri når jeg hadde ordbekreftelse.
Kan noen fortelle meg hvorfor?
Heldigvis blir disse kommentarene fanget opp og kastet i "søppelboksen".

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Jeg har ikke ordbekreftelse, og jeg har inntrykk av at blogger og mailen tar seg av søppelet, ikke mye jeg ser av det;)...ihvertfall et pes med de nye ordbekreftelsene!
Ha en fin kveld, klem;)

Quiltefia sa...

Hei!! Det er rart at blogger driver å forandrer på ting hele tiden!! Jeg har også tatt vekk disse robor ordene, og har fått kommentarer jeg ikke har glede av..... Ha en fin dag!! AnneK:-)

Anne Britt sa...

Jeg må godkjenne kommentarene. Det gikk en stund før jeg skjønte det, så i vanvare slettet jeg mange innlegg (flaut). Har ikke fått noe nettsøppel heldigvis, men jeg har så få tilhengere, så det er vel ikke mange som er interessert i siden min. Disse ordbekreftelsene er utfordrende ja: Jeg må gjøre arbeidet om igjen rett som det er. Får sånn skolefølelse - som om jeg ikke har gjort leksa mi...